استقبال مردم به تمدید گارانتی لوازم خانگی بیشتر شد

وحید نجفی گفت: درخواست تمدید گارانتی از سوی خریداران لوازم خانگی و صوتی، تصویری بیشتر شده است. از این رو انتظار می‌رود که بیشتر تولید کنندگان تمدید گارانتی را در سبد خدمات برای مشتریان خود قرار دهند. این موضوع می‌تواند برای گروهی از مشتریان جهت افزایش اطمینان خاطر نقطه قوتی باشد.

به گزارش اقتصاد ملت و به نقل از روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی ؛ گویا هیاهوی افزایش قیمت لوازم خانگی تمامی ندارد. این موضوع در کنار بحث گارانتی لوازم خانگی به شدت موجب نگرانی خریداران محصولات و لوازم خانگی شده است.

در سناریوی گرانی لوازم خانگی، سلامت لوازمی که خریداری می‌شود و همچنین سرویس دهی جهت حفظ و مراقبت این وسایل معضل دیگری است که مشتریان این محصولات را جهت حضور در بازار پُر تنش لوازم خانگی به شدت بی رغبت کرده است.

اهمیت بحث گارانتی با افزایش لجام گسیخته قیمت محصولات لوازم خانگی دو چندان شده است. اما جولان برخی از تولیدکنندگان در این فضا شرایط را برای مردم سخت‌تر کرده و هزینه خانوار‌ها را بالا برده است.

تحمیل تمدید گارانتی پس از اتمام گارانتی یک کالا به مشتری در شرایط  افزایش قیمت لوازم خانگی بحث دیگری است که این روز‌ها متوجه مشتریان و خانواده ها شده است.

در تمام دنیا شرکت‌های معتبر، خدمات پس از فروش و گارانتی را ارائه می‌دهند. این یکی از مزیت‌هایی‌ست که به نفع مشتری تمام می‌شود و بازار رقابت را داغ می‌کند.

از گرانی تمدید گارانتی تا نبود قطعه

 مشتریان لوازم خانگی و تصویری علاوه بر گرانی‌ها باید افزایش قیمت تمدید گارانتی را به همراه کمبود برخی  قطعات مورد نیاز را تحمل کنند. با گرانی لوازم خانگی و تصویری مردم برای سلامت نگه داشتن کالا‌های خود از تمدید گارانتی بیشتر استقبال می‌کنند. اما این سوال مطرح می‌شود که با گرانی خدمات پس از فروش و تمدید گارانتی آیا ارائه  سرویس دهی  از سوی شرکت‌ها نیز بیشتر شده است؟

در همین رابطه وحید نجفی عضو هیات مدیره انجمن کارفرمایی خدمات پس از فروش لوازم خانگی و صوتی و تصویری ایران  گفت: با شرایط خاص قیمت لوازم خانگی و کاهش قدرت خرید مردم موضوع گارانتی بیش از گذشته مورد توجه خانواده‌ها قرار گرفته است و مردم از نحوه خدمات پس از فروش برای بیشتر کالا‌های خارجی گلایه‌ای ندارند. چراکه بیشتر برند‌ها به دلیل رقابت در بازار، ارائه خدمات پس از فروش را در اولویت کاری خود قرار داده اند.

وی ادامه داد: شاید در مورد خاصی توسط برخی از شرکت‌ها جهت ارائه خدمات پس از فروش کاستی  و ضعف‌هایی دیده شود، اما این موضوع در مورد تمام برند‌ها حکایت نمی‌کند.

نجفی در پاسخ به این سوال که با توجه به ارتقای دانش در تولید لوازم خانگی و صوتی و تصویری آیا متخصصان فنی جهت ارائه خدمات پس از فروش از مهارت کافی برخوردار هستند؟ گفت: باید در نظر داشت که خدمات پس از فروش بخش مهمی از رقابت برای معرفی بیشتر کالا و محصولات تولیدی یک شرکت معتبر است. این خدمات می‌تواند روشی برای تشویق مردم به خرید محصول باشد. 

وی تصریح داشت: به طور کلی  خدمات پس از فروش به فرآیند‌های مختلفی اشاره می‌کند که باعث می‌شود مشتریان از محصولات و خدمات سازمان رضایت داشته باشند. از این رو برای حفظ چنین جایگاهی باید تخصص  متخصصان فنی فعال در این بخش با توجه به شرایط تولید به روز رسانی شوند.

 عضو هیات مدیره انجمن کارفرمایی خدمات پس از فروش لوازم خانگی و صوتی و تصویری ایران گفت: اهمیت بخشی به توسعه  داخلی سازی با حمایت از ممنوعیت واردات کالای خارجی در حالی مطرح شده که  بیشتر کالا‌ها و لوازم خانگی و صوتی و تصویری که در داخل کشور تولید می‌شود از نظر فنی پیچیدگی خاصی ندارند.

وی تصریح داشت: از این رو تمام شرکت‌ها موظف هستند که در راستای حفظ رضایت مشتری با برگزاری دوره‌های آموزشی، متخصصان فنی خود را ماهر‌تر و با پیچیدگی‌های فنی آشناتر کنند.

نجفی تأکید داشت: بخشی از تکنولوژی از بیرون تهیه و با محصولات روز دنیا پیشرفت می‌کرد. امروز این مسیر متوقف و مسدود شده و تنها از دانشی که باقی مانده  استفاده می‌شود.

 نجفی در پاسخ به این سوال که تمدید گارانتی تا چه حد می‌تواند اثر گرانی لوازم خانگی و تصویری را کاهش دهد؟ گفت: درخواست تمدید گارانتی از سوی خریداران لوازم خانگی و صوتی، تصویری  بیشتر شده  است. از این رو انتظار می‌رود که بیشتر تولید کنندگان تمدید گارانتی را در سبد خدمات برای مشتریان خود قرار دهند. این موضوع می‌تواند برای گروهی از مشتریان جهت افزایش اطمینان خاطر نقطه قوتی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *