در حوزه برداشتن گلوگاه ها باید برنامه ریزی شود

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت گفت: اراده و برنامه قوی که شخص وزیر دارد و در بدنه وزارت صمت نیز هست، بر این است که تا می توانیم سیستم را شفاف سازی کنیم.

به گزارش اقتصاد ملت و به نقل از شاتا، افشار فتح الهی در اولین نشست جامعه بازرسی و نظارت صنعت، معدن و تجارت که در محل سازمان توسعه تجارت در حال برگزاری است، بیان کرد: در شرایط فعلی تقریبا ۴ وزارتخانه در بدنه وزارت صنعت، معدن و تجارت ادغام شده است که حجم کاری زیادی را بر عهده آن گذاشته است و ضرورت دارد نظارت بیشتری باشد.

مجموعه صمت در خط اول جنگ اقتصادی دشمن است

وی با اعلام اینکه ۴۰ درصد gdp کشور در حوزه وزارت صمت است، افزود: این در شرایطی است که به خاطر جنگ اقتصادی ایجاد شده توسط دشمن، مجموعه کاری وزارت صمت در خط اول جبهه مبارزه قرار دارد.

از وضعیت بحرانی عبور کردیم و به یک ثبات نسبی رسیدیم

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت صمت در ادامه گفت: به نسبت شرایطی که ایجاد کرده اند اکنون از وضعیت بحرانی عبور کردیم و به یک ثبات نسبی رسیدیم.

اراده و برنامه قوی برای شفاف سازی داریم

فتح الهی با بیان اینکه اراده و برنامه قوی که شخص وزیر دارد و در بدنه وزارت صمت نیز هست، بر این است که تا می توانیم سیستم را شفاف سازی کنیم، تصریح کرد: ارزیابی و رصد عملکرد، بخش مهمی از کار بازرسی و نظارت است.

وی نظارت و بازرسی را یکی از اصول مدیریت نوین در دنیا دانست که در همه کشورها انجام می شود و ادامه داد: نظارت و بازرسی قوی در کشورهای توسعه یافته سبب کاهش تخلفات در سیستم های اداری آن ها شده است.

فرهنگ نظارت پذیری باید ایجاد شود

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی وزارت صمت با تاکید بر اینکه فرهنگ نظارت پذیری باید ایجاد شود، اضافه کرد: برنامه ریزی برای نظارت پذیری باید مدنظر قرار بگیرد و نظارت در فرهنگ و دین و مذهب ما نیز مورد تاکید است.

در حوزه برداشتن گلوگاه ها باید برنامه ریزی شود

فتح الهی با بیان اینکه شناسایی گلوگاه های فساد به تنهایی کافی نیست، افزود: در حوزه برداشتن گلوگاه ها باید برنامه ریزی شود و مسئولیت نظارت و بازرسی، تاکید بر برداشتن و رفع این گلوگاه ها از طریق مجموعه های متولی است.

رتبه ۶ وزارت صمت در مبارزه با فساد

وی با یادآوری اینکه وزارت صمت، رتبه ۶ در مبارزه با مفاسد را دارد، بیان کرد: علی رغم تبلیعاتی که می شود اما وضعیت مان در مبارزه با فساد خوب است‌.

پاسخگویی مثبت باعث ایجاد رضایتمندی در مردم می شود

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت صمت با بیان اینکه پاسخگویی به شکایات جزو عناوین دفاتر بازرسی است، اضافه کرد: پاسخگویی مثبت باعث ایجاد رضایتمندی در مردم می شود و اگر به مردم پاسخگو نباشیم مردم به ما بی اعتماد می شوند.

فتح الهی خطاب به بازرسان و ناظران ادامه داد: پیگیر مسایل مردم باشید و اگر جایی هم پیگیری غیرقانونی بود باید شفاف به مردم اعلام شود.

وی همچنین گفت: اختصاص شماره تلفن برای دریافت شکایات اقدام خوبی است که توسط اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات انجام شده است.

وظیفه بازرسان و ناظران در شرایط کنونی سخت تر است

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی در پایان سخنان خود تصریح کرد: شرایط سختی در کشور است و وظیفه و شرایط و جایگاه بازرسان و ناظران سخت تر است و مسئولیت پذیری بیشتری می خواهد.

گفتنی است، اولین نشست جامعه بازرسی و نظارت صنعت، معدن و تجارت با حضور بازرسان و ناظران ارشد و با هدف شفاف سازی، ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در سازمان توسعه تجارت ایران در حال برگزاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *