همکاری ایمینو و ایریتک در ارائه خدمات آموزشی

مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت بین‌المللی مهندسی ایران ( ایریتک) در بازدید از مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران با اهداف و برنامه ها و استارتاپ‌‌های مستقر در این مرکز آشنا شدند.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومی شرکت ایریتک ؛ مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت بین‌المللی مهندسی ایران ( ایریتک) در بازدید از مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران با اهداف و برنامه ها و استارتاپ‌‌های مستقر در این مرکز آشنا شدند.

بابک اشجع مدیرعامل و حسام مقدم علی رئیس هیات مدیره شرکت بین‌المللی مهندسی ایران ( ایریتک)، سید رضا عظیمی عضو هیات مدیره ایرتیک و مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس، سیدحسین مرتضوی مدیر روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از مرکز نوآوری ایمینو بازدید کردند و با استارتاپ‌های مستقر در ایمینو آشنا شدند.

حسین منصوری مدیر مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران در این نشست مطرح کرد: در حال حاضر ۶ استارتاپ در مجموعه ایمینو مستقر هستند که در زمینه های نشان دادن ظرفیت معادن، شبیه‌سازی پروژه‌ها، شناسایی ذخایر پنهان معادن کوچک، ارائه لایسنس مختص پروژه‌های تعمیر و نگهداری، ارائه لایسنس ویژه پروژه‌های الکترونیکی و بلاکچین فعالیت دارند.

او افزود: در ایران نیز حدود ۶۳۰۰ شرکت دانش بنیان و بیش از ۷ هزار استارتاپ وجود دارد که سهم دانش‌بنیان‌ها در اقتصاد کشور حدود 1 تا 2 درصد است. با این وجود ارزش فروش این تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان طی 10 ساله منتهی به سال 1398 حدود 120 هزار میلیارد تومان برآورده شده که در برابر عدد 3 تریلیون دلاری یک ساله یاد شده بسیار ناچیز است. به همین دلیل در ایمینو معتقدیم باید به استارتاپ‌هایی که رشد نوین را برای کشور رقم می‌زنند، توجه شایانی داشت.

مدیر مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران با بیان اینکه سهم استارتاپ‌ها در سال 2020 بالغ بر 3 تریلیون دلار گزارش شده، ادامه داد: دلیل توجه به استارتاپ‌ها و ضرورت فعالیت ایمینو را می‌توان از آمارهای موفق اقتصادی استارتاپ‌ها در جهان متوجه شد، چرا که توجه به مجموعه‌های استارتاپی به‌عنوان بازوی کمکی برای دیجیتال‌سازی صنایع معدنی، باعث ایجاد ارزش‌ افزوده، کاهش قیمت تمام شده و افزایش قدرت رقابت‌پذیری اقتصادی کشور می‌شود.

بابک اشجع مدیرعامل شرکت بین‌المللی مهندسی ( ایریتک) در این نشست بر ضرورت و حمایت از خدمات استارتاپ‌ها تاکید کرد و بیان کرد: مجموعه ما آمادگی دارد تا از استارتاپ‌ها و طرح‌های نوآورانه و فناورانه حمایت کند زیرا پیوند معادن و نوآوری با هدف ارتقای دانش و تکنولوژی رسالت گروه ایریتک است.

او ادامه داد: مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران بستری برای فعالیت‌های جدید و راهگشا در بخش معدن است که مطمئنا با حمایت شرکت‌های معدنی و صنعتی این خدمات و نگاه نوآورانه به سمت چالش‌های معدنی جلب می‌شود و سهم معدن در اقتصاد دانش‌بنیان افزایش می‌یابد.

حسام مقدم‌علی رئیس هیات مدیره شرکت بین‌المللی مهندسی ایریتک در ادامه این نشست با اشاره به ضرورت همگرایی میان شرکت‌های معدنی و مرکز نوآوری ایمینو عنوان کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر مراکز نوآوری در بخش معدن و صنایع معدنی رشد قارچ‌گونه ای داشته و این عدم همگرایی آفت جریان نوآوری در معادن شده است.

او با اشاره به محورهای همکاری و فعالیت‌های مشترک با شرکت افزود: ایرتک این آمادگی را دارد که در زمینه خدمات آموزشی مرتبط با کسب‌وکارها با ارائه مدرک در قالب (MOU) با ایمینو تفاهمنامه‌ای منعقد کند و در زمینه‌های قراردادهای EPC، مدیریت پروژه‌، شناسایی سیستم‌ها، توسعه بازار و کوچینگ تیم‌های استارتاپی همکاری کند و متخصصان مجموعه ایریتک در کنار مرکز نوآوری ایمینو باشد.

مقدم‌علی ادامه داد: ضمن اینکه می‌توانیم با همکاری ایمینو تورهای آموزشی داخلی و خارجی برگزار کنیم تا فرصت‌ها و چالش‌های اکوسیستم نوآوری در بخش معدن مبتنی بر نظرات کارشناسی و نگاه جهانی باشد. از سویی شناسایی نیازهای اصلی بنگاه‌های معدنی حائز اهمیت است که خوشبختانه ایمنیو در این زمینه ورود کرده و در ادامه می‌توان با آنالیز دقیق‌تری

ایده‌های استارتاپی را جذب کرد که مطمئنا راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ثبت ایده به این جریان کمک بزرگی خواهد کرد.

او خاطرنشان کرد: استارتاپ‌های مستقر در ایمینو نوآوری‌های جالبی به بخش معدن تزریق خواهند کرد اما مسلما با طی شدن دوره‌های آموزشی، بازاریابی، غربالگری و کنترل پروژه ایده‌های تکامل‌یافته‌ای در مرکز نوآوری ایمینو شکل می‌گیرد.

در ادامه این نشست، سیدرضا عظیمی عضو هیات مدیره شرکت ایریتک عنوان کرد: مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران تسهیلگر نوآوری در بخش معدن شناخته شده و مطمئنا با جذب و حمایت از ایده‌های جدید نوآوری می‌تواند جریان‌ساز هوشمندسازی معادن کشور باشد.

او افزود: توسعه طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه در بخش معدن نیازمند تولید محتوای آموزشی خلاقانه، اطلاع‌رسانی گسترده و فرهنگسازی در جامعه است که خوشبختانه چنین بستری در ایمینو فراهم شده و استارتاپ‌ها می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند و به دنبال آن نیازها و چالش‌های این بخش شناسایی شوند.

در ادامه این نشست، اردلان علیشاهی مدیرعامل سازندگاه کانی‌بوم با بیان اینکه نوآوران حلقه مفقوده صنعت معدنکاری کشور است، گفت: استارتاپ‌های بالنده در ایمینو می‌توانند علاوه بر راهگشا بودن، درآمدزایی چشمگیری داشته باشند و اگر شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی از طرح‌های نوآورانه و فناورانه حمایت کنند، هوشمندسازی معادن در اکوسیستم نوآوری شتاب می‌گیرد.

در ادامه این نشست محورهای همکاری از جمله انعقاد تفاهنامه میان ایمینو و ایرتیک برای اجرای برنامه و رویدادهای آموزشی، علمی و کارآفرینی مشترک همراه با ارایه مدارک و گواهینامه از سوی شرکت ایرتیک، استفاده از پتانسیل‌های دانشی، خدمات مشاوره‌ای و آموزشی ایرتیک در زمینه قراردادهای EPC، مدیریت پروژه‌، شناسایی سیستم‌ها، توسعه بازار و کوچینگ تیم‌های استارتاپی و…، مشارکت و همکاری در برگزاری تورهای آموزشی داخلی و خارجی، همکاری در احصا و شناسایی نیازها و چالش‌های زنجیره صنعت فولاد با همکاری مشترک ایمینو‌، شرکت ام ام تی ای و ایرتیک به منظور خلق ایده های نوآورانه و فناورانه از طریق فراخوان جذب ایده، حمایت از استارتاپ‌های ایمینو از طریق توسعه بازار محصولات و خدمات از جمله فرصت اجرای پایلوت در مجموعه های تحت پوشش ایرتیک، کمک در ارزیابی و داوری ایده ها و طرح‌های نوآورانه و فناورانه مرتبط به زنجیره صنعت فولاد توسط متخصصان و کارشناسان ایرتیک، بهره‌مندی از ظرفیت‌های مشاوره ای و آموزشی کارشناسان و متخصصان ایرتیک، توسعه بازار و حمایت از تجاری سازی محصولات و خدمات استارتاپ ها، شرکت های دانش بنیان، فناور و نوآور در بخش معدن و صنایع معدنی مورد بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *