مدیرکل بیمه ایران استان کرمانشاه با اعلام اینکه در پنج ماه سپری شده از سال جاری، هشت هزار و ۱۵۰ پرونده خسارتی در بیمه ایران استان تشکیل شده است، گفت: در این مدت برای این تعداد پرونده ۱۲۵ میلیارد تومان خسارت به بیمهگذاران پرداخت کردهایم.
به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومی بیمه ایران ؛ «جمال یوسفی» افزود: ۶۵ درصد از خسارت پرداختی مربوط به انواع بیمههای خودرو از جمله بیمه حوادث، سرنشینان، ثالث جانی و خسارت بدنه بوده است.
به گفته او پس از خودرو بیشترین سهم خسارتهای پرداختی مربوط به بیمه درمان سپس بیمه مسئولیت بوده است.
یوسفی همچنین از الکترونیکی کردن پرداخت خسارت تا مبلغ ۶۰ میلیون تومان خبر داد و اظهار کرد: هماکنون به روش الکترونیکی تا این میزان خسارت پرداخت میشود و نیاز به مراجعه و تردد حضوری بیمهگذاران نیست هر چند برای خسارتهای بیشتر از ۶۰ میلیون تومان نیز بخش قابلتوجهی از فرآیندها را الکترونیکی کردهایم.
او ابراز امیدواری کرد که بیمه ایران کرمانشاه بتواند به زودی سقف بیمه الکترونیکی را تا ۲۰۰ میلیون تومان بالا ببرد تا هم سرعت کار بیشتر و هم از مراجعههای غیر ضروری کاسته شود.
مدیرکل بیمه ایران استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به محدودیتهای کرونایی و تعطیلات ادارات دولتی اظهار کرد: ما با برقراری شیفت بندی هرگز ارائه خدمت به مردم را تعطیل نکردیم و به عنوان مثال در تعطیلات چهار روزه اخیر، حدود ۳۲۰ پرونده را رسیدگی کردیم و اجازه سرگردانی بیمهگذاران را ندادیم.
او با بیان اینکه اکنون ۲۴ شرکت بیمهای در استان کرمانشاه فعال است، اظهار کرد: ۳۹.۵ درصد از سهم بازار بیمه استان متعلق به بیمه ایران است و این بیمه تنها شرکت بیمهای دولتی محسوب میشود.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی میکنند.
https://eghtesademelat.ir/?p=130055