راه اندازی پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شهرک‌ها و نواحي صنعتی كشور

امید ساعیاعلام كرد: با تأكيد و ابلاغ مديرعامل سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران در روز ملي حمايت از صنايع كوچك مبني بر صيانت از سلامت قشر كارگر و شاغلان كارخانجات و واحد‌های تولیدی، پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در برخي شهرک‌ها و نواحي صنعتی كشور، از جمله استان‌هاي خراسان رضوي و قم راه اندازي شد.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران؛  مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران از راه اندازي پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در برخي شهرک‌ها و نواحي صنعتی كشور خبر داد.

 امید ساعی روز شنبه با بيان اين مطلب در گفت‌وگو با خبرگزاري ايسنا اعلام كرد: با تأكيد و ابلاغ مديرعامل سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران در روز ملي حمايت از صنايع كوچك مبني بر صيانت از سلامت قشر كارگر و شاغلان كارخانجات و واحد‌های تولیدی، پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در برخي شهرک‌ها و نواحي صنعتی كشور، از جمله استان‌هاي خراسان رضوي و قم راه اندازي شد.

وي افزود: با تلاش و پیگیری شركت شهرك‌هاي صنعتي، تشکل‌های بخش خصوصی و شرکت‌های خدماتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان‌ها، تمامي امكانات و زيرساخت‌هاي لازم براي واکسیناسیون بخش توليد در اختيار دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان‌ها قرار گرفت تا واکسیناسیون كارگران و شاغلان واحد‌های صنعتي و تولیدی كشور شدت گيرد.

مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اين‌كه روند راه اندازي پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شهرک‌ها و نواحي صنعتی از رشد خوبي برخوردار است، اظهار اميدواري كرد با همكاري قرارگاه‌هاي عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان‌ها، جامعه هدف بيشتري از بخش توليد زیر پوشش طرح ملي واکسیناسیون قرار گیرند.

ساعي اضافه كرد: هزینه دریافت واکسن برای تمامی کارگران و شاغلان كارخانجات و واحد‌های تولیدی شهرک‌ها و نواحی صنعتی كشور رایگان است و گروه‌های سنی اعلام شده در سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا به‌علاوه افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و جانبازان مي‌توانند با مراجعه به مراكز تعيين شده در اين مناطق، واكسن مورد نظر خود را انتخاب و دريافت نمايند.

وي ادامه داد: با هماهنگي شركت شهرك‌هاي صنعتي با دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني برخي استان‌ها، از جمله خراسان رضوي كه در پنجمین موج طغیان ویروس كرونا از شرايط حادي برخوردار است، کارگران خط تولید و پشتیبانی تولید واحدهای صنعتي و تولیدی متولد سال ۱۳۶۰ و قبل از آن زیر پوشش طرح واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: هم ‌اکنون متولدان سال 1347 و قبل از آن در سراسر كشور و همچنين متولدان 1348 تا 1357 که ساکن استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، قم و هرمزگان هستند، امکان ثبت‌ نام در سامانه واکسیناسیون کرونا را دارند.

ساعي يادآور شد: بالغ بر 960 هزار نفر از شاغلان ۴۸ هزار واحد تولیدی مستقر در ۸۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی با وجود مشكلات ناشي از تداوم همه گیری ویروس کرونا و اعلام برخي محدوديت‌ها و تعطیلی‌هاي سراسری در کشور طي 17 ماه گذشته، همچنان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به تولید و تأمین نیاز بازارهای داخلی و خارجی اشتغال دارند.

وي در پايان با اعلام حمايت سازمان متبوع خود از روند تسهيل و رفع موانع توليد صنایع کوچک‌ و متوسط در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ضمن قدرداني از فداكاري‌ها و ايثارگري‌هاي كارگران و سربازان خط مقدم جبهه توليد و استقلال اقتصادي كشور، بر افزایش ضریب سلامت و امنیت شغلی کارگران و ارتقاء رضایتمندی آنان با همكاري دولت و کارفرمایان به منظور تحقق رونق و جهش تولید تأكيد كرد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و ۳۱ شرکت‌ استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن 1011 شهرك و ناحيه صنعتي مصوب و 829 شهرک و ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، 81 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 6 شهرک فناوری، 40 مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، 2 مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، 93 هزار و 923 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از 48 هزار و 12 واحد صنعتی و سه هزار و 145 واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم 962 هزار و 243 نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *