سودآوري مطلوب در صورت هاي مالي بانک صنعت و معدن

اصغر پاك طينت در نشست مجمع عمومي بانك صنعت و معدن، از رسيدن به نقطه سودآوري مطلوب در صورت هاي مالي اين بانك سخن گفت.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومی  بانك صنعت و معدن ؛ وي در جلسه مجمع عمومي عادي ساليانه اين بانك كه در تاريخ بيست و ششم تيرماه سال جاري برگزار شد، اظهار داشت: در عملكرد سال مالي منتهي به پايان اسفند 99 اين بانك با سود حساب هاي خود را بست.
پاك طينت افزود: بانك صنعت و معدن اولين بانك دولتي است كه در سال جاري موفق شد مجمع عمومي خود را برگزار كند و از اين نظر مورد توجه و تقدير رئيس مجمع دكتر فرهاد دژپسند قرار گرفت.
رييس هيأت مديره بانك صنعت و معدن با اشاره به اهميت و لزوم افزايش سرمايه اين بانك گفت: در حال حاضر با تعهدات ارزي بالاي بانك لزوم توجه به بهبود نسبت كفايت سرمايه بانك ضروري است.
وي خاطرنشان كرد: سال 99 را در شرايطي پشت سرگذاشتيم كه كشور درگير بحران كرونا و افزايش تحريم هاي ظالمانه اقتصادي و بانكي بود اما علي رغم همه اين مشكلات موفق شديم عملكرد قابل قبولي در شاخص هاي مالي و اعتباري داشته باشيم.
پاك طينت ادامه داد: در سال گذشته در شاخص هايي مانند پرداخت تسهيلات، مصوبات و قراردادها در حدود 60 درصد و در شاخص هايي مانند وصول مطالبات، اعتبارات اسنادي و صدور ضمانتنامه هاي ريالي در حدود 140 درصد، رشد را شاهد بوديم.
پاك طينت عنوان داشت: با تلاش و كوشش تمامي همكاران در مجموعه بانك صنعت و معدن اقدامات و برنامه هاي مهمي مانند افزايش 72 درصدي پرداخت تسهيلات، عدم ايجاد تعهدات ارزي جديد، عدم اضافه برداشت از حساب هاي بانك نزد بانك مركزي و تأمين مالي 40 شركت دارويي به مبلغ 10 هزار و 762 ميليارد ريال در راستاي انجام مسئوليت اجتماعي اين بانك جهت پيشگيري از شيوع ويروس كرونا تحقق يافت.
وي بيان داشت: همچنين پياده سازي حاكميت شركتي و بانكداري ديجيتال و تدوين و تصويب برنامه راهبردي پنج ساله اين بانك، رخداد بزرگ ديگري بود كه به همت و تشريك مساعي همه كاركنان به انجام رسيد.
رييس هيأت مديره اين بانك اهم ديگر اقدامات صورت گرفته در سال 99 را تمركز بر پرداخت تسهيلات سرمايه در گردش و تسهيلات تكميلي طرح هايي با پيشرفت فيزيكي بيشتر از 70 درصد، افزايش تمركز بر وصول مطالبات، افتتاح 8 محصول و خدمت نوين ديجيتال شامل پذیرش اینترنتی درخواست تسهیلات (پات)، سامانه دیجیتال فرایندی (سدف)، همراه دیجیتال فرایندی (هدف)، تفویض اختیار شرکتی (تاش)، سامانه اختیارات حد بانکی (ساحب)، اعتبارسنجي نشاني مشتريان، احراز هویت عینی غیرحضوری و امضاي الکترونیکی و بهره برداري از مرکز عملیات امنیت فاوا (SOC) ، همكاري با دانشگاه‌هاي برتر كشور (اميركبير، صنعتي شريف، تربيت مدرس، جهاد دانشگاهي)، فروش سهام و دارايي هاي بانك در راستاي اجراي مواد 16 و 17 قانون رفع موانع توليد رقابت پذير دانست.
پاك طينت همچنين افتتاح 22 طرح بزرگ توليدي با حضور مقامات بلندپايه كشوري را دستاورد مهم ديگري دانست كه در سال 99 با تأمين مالي بانك صنعت و معدن به انجام رسيد و در نتيجه بهره برداري از اين طرح ها براي 7 هزار و 804 نفر به صورت مستقيم اشتغال ايجاد شد.
رييس هيأت مديره بانك صنعت و معدن افزود: در سال گذشته به 99 شركت دانش بنيان چندين فقره تسهيلات پرداخت شد كه نسبت به سال پيش از آن 102 درصد افزايش داشت.
وي در تشريح اقدامات اين بانك در راستاي اجرای تکالیف مواد 16 و 17 قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير گفت: در سال گذشته سهام تعدادي از شركت هاي بانك صنعت و معدن عرضه شد و تعداد 68 فقره از املاك مازاد بانك نيز به فروش رسيد.
پاك طينت اعلام داشت: سود سهام شركت‌هاي تابعه بانك كه مشتمل بر 5 شركت مي باشد در سال 99 به رقمي بيش از دو برابر نسبت به سال 98 افزايش يافت.
وي با اشاره به تدوين و آغاز اجراي برنامه راهبردي پنجم بانك در سال 99 بيان داشت: تمركز بر صنايع صادرات گرا، دانش بنيان و فناوريهاي نوين، استقرار كامل حاكميت شركتي و بانكداري شركتي و ديجيتال، تأمين مالي دوجانبه عرضه و تقاضا در بخش صنعت و معدن، ارتقاي فرهنگ سازماني و بهره وري نيروي انساني، عمليات بانكداري سرمايه گذاري (تأمين از بازار سرمايه) و تأمين مالي پايدار منابع از استراتژيهاي اين برنامه راهبردي مي باشد.
اصغر پاك طينت در خصوص راهكارهاي برون رفت از چالش هاي پيش روي بانك اظهار داشت: افزايش سرمايه و بهبود کفایت سرمایه بانك، استمرار کاهش پورتفوی ارزی بانك برای سال های آتی، اولويت دهي وصول مطالبات و به بهره برداري رساندن طرح هاي با پيشرفت مناسب و تعيين ساز وكار متفاوت نظارتي و ارزیابی برای بانك‌هاي توسعه‌اي در مقايسه با سایر بانک‌ها از جمله راه حل هاي پيشنهادي براي عبور از مشكلات و موانعي است كه بانك صنعت و معدن با آنها مواجه است.
وي در پايان از تلاش هاي بي شائبه تمامي كاركنان بانك به خصوص مديرعامل، اعضاي هيأت مديره و كاركنان بخش هاي مالي و حسابداري در برگزاري مجمع عمومي اين بانك تقدير و تشكر نمود و تأكيد كرد: اميدواريم امسال نيز در انجام مأموريت بانك و سياست هاي ابلاغي و تحقق اهداف و چشم اندازهاي تدوين شده به موفقيت هاي بيشتري نايل شويم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *