تامین ارز کالاهای اساسی اولویت بانک مرکزی است

رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تامین ارز کالاهای اساسی اولویت بانک مرکزی است، گفت: از ابتدای سال تاکنون 5.5 میلیارد دلار از 6 میلیارد دلار مرحله اول، تامین ارز کالاهای اساسی و دارو با نرخ ترجیحی صورت گرفته است.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی؛ دکتر کمیجانی در این دیدار که عصر امروز برگزار شد، با تاکید بر اهمیت تامین ارز برای کالاهای اساسی و دارو گفت: از ابتدای قبول مسئولیت به عنوان قائم مقام و نیز رئیس کل بانک مرکزی همواره نسبت به تامین کالاهای اساسی و لزوم ایجاد آرامش در جامعه توجه ویژه داشته‌‌ام و بخش ارزی بانک مرکزی نیز تمام تلاش خود را در این خصوص انجام داده‌ است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: بانک مرکزی از ابتدای سال تاکنون نسبت به تامین ارز 5.5 میلیارد دلار از 6 میلیارد دلار مرحله اول تخصیص یافته برای شش ماهه اول سال، اقدام کرده است که خوشبختانه بخشی از کالاها وارد کشور شده و بقیه نیز در گمرکات است.

رئیس شورای پول و اعتبار عنوان کرد: طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی اختصاص ۲ میلیارد دلار باقیمانده از بودجه برای واردات کالاهای اساسی در نیمه اول سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر کمیجانی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی همانند تلاش برای تامین ارز 6 میلیارد دلار تکلیف شده، اقدامات لازم در خصوص تامین ارز این 2 میلیارد دلار اضافه شده را نیز در اسرع وقت انجام خواهد داد، ابراز امیدواری کرد: با تحقق این امر وضعیت بهتری را در موجودی کالاهای اساسی در کشور شاهد باشیم.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: بانک مرکزی با وجود کلیه محدودیت ها از حیث میزان و دسترسی به منابع در تلاش است ثبت سفارش های انجام شده را از طریق منابع نفتی تامین کند و فرآیندهای تخصیص ارز نیز تسریع شود.

در جریان این دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان وزارت صمت و مسئولان معاونت ارزی بانک مرکزی نیز به بیان مسائل اجرایی درخصوص تأمین ارز پرداختند و درباره چگونگی تسریع فرآیند تخصیص ارز توضیحاتی را ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *