فرآیند سه مرحله‌ای واگذاری خودروسازان بزرگ به بخش خصوصی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای واگذاری خودروسازان بزرگ به بخش خصوصی یک فرآیند سه مرحله‌ای تعریف شده است.

اثرات کوتاه‎مدت و بلندمدت خصوصی‎سازی

به گزارش اقتصاد ملت و به نقل از روابط عمومی وزارت صمت، رضا رحمانی در حاشیه نشست هیات دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص واگذاری سهام دو خودروساز بزرگ به بخش خصوصی، بیان کرد: یک بسته و برنامه برای ساماندهی و اصلاح صنعت خودرو سازی کشور ارائه کردیم که این برنامه آغاز شده و واگذاری دو خودروساز بزرگ (ایران خودرو و سایپا) نیز بخشی از این برنامه است.

وی با بیان اینکه فرآیند این واگذاری در سه بخش قابل توجه است، تصریح کرد: بخش اول فرآیند این است که این دو خودروساز یک سری املاک و اموال غیر تولیدی دارند که باید این اموال واگذار شود و امسال بنا بر این است که هر کدام از این دو خودروساز بزرگ یک هزار میلیارد تومان از این محل واگذار کنند و نقدینگی آن را به سیستم تولیدشان بیاورند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واگذاری شرکت‌های وابسته این خودروساز بخش دوم برنامه است، گفت: واگذاری خود این خودروسازان نیز بخش سوم برنامه ماست که سازمان خصوصی واگذاری سهام دولت را در این خودروسازی‌ها مدنظر دارد.

رحمانی در ادامه تصریح کرد: این برنامه واگذاری برای سال‌های 1398 و 1399 است و عملیاتی شدن فرآیند گفته شده نیاز به زمان دارد.

وی در پایان گفت: برای واگذاری سهام این خودروسازان به بخش خصوصی جدی هستیم و آن را با جدیت دنبال می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *