مرتضوی قهی کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران: دغدغه شورای شهر باید مدیریت شهری و معضلات شهری باشد

جناحی، حزبی و سیاسی شدن معضل اصلی شورای شهر است

یکی از بزرگترین معضلات شهری که طی سال‌های اخیر به خصوص طی دو سه دوره گذشته درگیر آن بوده ایم؛ جناحی، حزبی و سیاسی شدن شورای شهر است که شورا را از مسیر و هدف اصلی خود دور و درگیر یک سری مسائل حاشیه‌ ای کرده است؛ در حالی که شورای شهر یک نهاد مردمی است و فقط باید دغدغه آن مدیریت شهری و معضلات شهری باشد.
ابوالفضل مرتضوی قهی کارشناس عمران و شهرسازی و یکی از کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار ما گفت: متاسفانه امروز شورای شهر درگیر یک سری مسائل فراجناحی شده است و از هدف و رسالت اصلی خود که همانا رسیدگی به وضعیت نابسامان شهری است؛ دور شده است.


وی با بیان اینکه امروز در اوج این شرایط به سر می بریم، تاکید کرد: متاسفانه با مدیریت بسیار ضعیف دوره قبلی شورای شهر امروز در متزلزل ترین و متنزل ترین حالت جایگاهی این شورا در نزد مردم قرار داریم.
وی در ادامه افزود: در صورتی که مردم به ما اعتماد کنند و بتوانیم کرسی شورای شهر را کسب کنیم؛ تلاش می کنیم تا شورا را به جایگاه واقعی خود برسانیم.
وی گفت: به سهم خود و با تمام توان سعی می کنم جایگاه شورا را به حالت قبلی خود برگردانم و بیشتر دغدغه مسائل درون شهری را داشته باشیم تا مسائل فراجناحی را.
وی تاکید کرد: در این خصوص لازم است بگویم بعضا دیده می‌شود که از خود شورای شهر در انتخابات دیگر دخالت می کند؛ در حالی که رسالت و وظیفه اصلی شورای شهر این نیست.

وی تاکید کرد: ما برای هر چیزی شرح وظایف و قانون داریم، اما متاسفانه مشکل اصلی ما این است که قانون به خوبی اجرا نمی‌شود.
به گفته وی ما مشکل قانون نداریم؛ بلکه ضعف در اجرای قوانین و مدیریت ضعیف داریم. در واقع ما مدیر داریم، اما جایگاه‌ها و تخصص ها مشخص نیست و افراد در جایگاه های واقعی خود قرار ندارند.
مرتضوی خاطرنشان کرد: همین مسائل باعث گرفتاری و ایجاد مشکلات متعددی در شورای شهر شده است. مشکل اصلی این است که افراد غیرمرتبط و ناآشنا وارد این حوزه می‌شوند و همین موضوع باعث شده امروز با مشکلات متعددی در این خصوص دست و پنجه نرم کنیم. در حالی که وقتی جایگاه ها و تخصص ها درست و بجا نباشد؛ این اتفاقات می افتد که البته اگر غیر از این باشد؛ باید به آن شک کرد.
وی در خصوص چالش های عمده شهر تهران گفت: نمی خواهم خیلی بدبینانه به موضوعات نگاه کنم، اما در حوزه های زیادی با مشکل مواجه هستیم.

وی گفت: یکی از این معضلات وضعیت حمل و نقل است. علیرغم تمام شعارهایی که در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی در اوایل شورای شهر پنجم مطرح شد و در مقطعی بحث مونوریل خیلی مطرح بود، اما عملاً به بهانه های مختلف از قبیل نبود بودجه و … به فراموشی سپرده شد؛ در حالی که بودجه همیشه وجود داشته است. اینهمه پروژه ای که در حال افتتاح و راه اندازی است؛ چگونه تامین بودجه و اعتبار شده اند؟
مرتضوی در ادامه افزود: بحث حمل و نقل عمومی یکی از مشکلات و معضلات ماست که همیشه و در همه دوره ها مطرح می شود، اما هیچوقت هیچ راهکار اصولی بابت حل آنها ارائه نمی‌شود.
وی تاکید کرد: بحث ترافیک و آلودگی هوا که واقعاً هیچ فکر و تدبیری در این خصوص نشده است و هر ساله مهر ماه که می گذرد و با کمبود بارندگی مواجه می شویم؛ این موضوع مدتی مطرح و پررنگ می شود و تا انتهای زمستان زمان می برد و وقتی که بارندگی ها شروع می شود؛ مجددا به دست فراموشی سپرده می شود.

کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: این موارد به همراه سایر معضلاتی که در شهر تهران وجود دارد؛ اهم موضوعاتی است که گره اولیه گروه های بی شمار شهر تهران به شمار می رود.
وی در خصوص آسیب های اجتماعی، کودکان کار و زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست گفت: تمامی این موارد جزء مسائل با اهمیت و اولویت های ماست که قطعاً باید در شورای شهر به این موارد رسیدگی شود.
وی تاکید کرد: شورای شهر دارای کمیسیون های مختلفی است که اگر بنده وارد شورای شهر شوم با توجه به تخصصی که دارم؛ گرایش و ترجیح من این است که در کمیسیون عمران و شهرسازی حضور داشته باشم.
وی گفت: اما نباید فراموش کرد که یک کمیسیون بدون کمک سایر کمیسیون‌ها و اعضاء نمی تواند اهداف مدنظر را به خوبی پیش ببرد که البته این موضوع مستلزم کمک سایر کمیسیون هاست.

وی تاکید کرد: همگی برای حل مشکل کودکان کار، زنان بی سرپرست و بدسرپرست و مشاغل آنها و یکسری مشاغلی که طی دوره های اخیر شورای شهر حذف و گم شده است؛ باید تلاش و کمک کنند.
وی افزود: در حالی که در دوره های قبلی این مشاغل را داشتیم، اما متاسفانه به جای اینکه پیشرفت‌ کنیم؛ تنزل کرده ایم.
وی ابراز امیدواری کرد که افراد اصلح وارد شورای شهر شوند و با دغدغه بسیار؛ کمک و مرهمی بر دردها و دغدغه‌های بی شمار مردم باشند.
وی در پایان تاکید کرد: به خوبی آمادگی داریم که اگر به شورای شهر راه پیدا کنیم؛ بتوانیم به مردم و به خصوص به پهنه جنوب شهر کمک بسزا‌یی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *