پشت پرده حضور همزمان دو محکوم قضایی در کیش چیست؟

حسین فریدون، لیلا امیرآبادی و حمیدرضا مؤمنی در کیش که با برگزاری جلسات مشترک در فدک همراه است؛ خبر از اتفاقاتی جدید می‌‌دهد.

حمیدرضا مؤمنی دبیر شورایعالی مناطق آزاد در مدت کوتاه انتصاب خود زمینه مناسبی برای رشد ژن‌های خوب و وابستگانشان برای کسب جایگاه‌های ارشد مدیریتی و تصمیم‌‌گیری در منطقه آزاد کیش ایجاد کرده است.
علی عرب معاون فعلی عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش که حدود یکماه پیش با حکم مؤمنی پست معاونت در سازمان را به دست آورد؛ همسر خواهرزاده رئیس‌‌جمهور خانم قدسیه نجار است که وی نیز مدیر جی‌ای‌اس سازمان منطقه آزاد کیش و زیرمجموعه شوهر خود علی عرب است. با انتصاب علی عرب پروژه ترمینال فرودگاه کیش بعد از اینکه هشت سال عملیات ساخت آن به طول انجامیده؛ به مهمترین پروژه کیش تبدیل شد تا تمامی منابع مالی سازمان و بودجه‌‌ای کلان صرف اتمام این پروژه شود؛ پروژه‌‌ای که هشت سال به اتمام نرسیده است.

در حال حاضر ۲۰ درصد تا تکمیل آن باقیمانده است، اما باید دید آیا در مدت دو ماه تا پایان دولت به اتمام می‌‌رسد؟ با چه بودجه‌ای؟ بر اساس شنیده‌ها منابع مطلع از پیش‌بینی و صرف بودجه ۶۰۰ میلیاردی برای پایان بخشیدن نمایشی به این پروژه می‌‌دهند. اما در ادامه سفرهای مکرر مؤمنی که با حضور حسین فریدون و لیلا امیرآبادی همراه است که هر دو دارای حکم دادگاه هستند و با توجه به جلسات مشترک این افراد در فدک؛ باید منتظر اتفاقات و واگذاری‌‌های تازه باشیم؟

آیا درگیر کردن اذهان‌‌عمومی در کیش به موضوعات بی‌‌‌اهمیت پوششی برای واگذاری سه قطعه زمین ارزشمند این جزیره است؟ آیا تغییر معاون اقتصادی و انتصاب معراج نادری از نزدیکان علی عرب و قدسیه نجار و از سویی جابه‌جایی تمامی اعضای کمیسیون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش مهیا کردن زمینه برای اخذ مجوزهای لازم است؟
امید می‌‌رود مجلس و نهادهای نظارتی به رفتارهای عجیب ژن‌‌های خوب و حضور فعالشان در کیش طی ماه‌‌های پایانی دولت ورود کنند. لیلا امیرآبادی وکیل دادگستری که در زمان یکی از مدیران عامل جزیره کیش در این جزیره فعالیت می‌کرد؛ در اسفند ماه سال گذشته اعلام شد به جرم پرداخت رشوه، جعل اسناد، اعمال نفوذ و معاونت در تحصیل مال نامشروع به ۳ فقره دو سال حبس و یک فقره یک سال حبس محکوم شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *