زمان بندی توقف چاپ دفترچه کاغذی بیمه سلامت

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: چاپ دفترچه بیمه سلامت در صندوق بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت، صندوق روستاییان از ابتدای خرداد و در سایر صندوق‌های سازمان بیمه سلامت از ابتدای تیر ماه متوقف می‌شود.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، مهدی رضایی درباره برنامه کاهش کاربرد و حذف تدریجی دفترچه‌های بیمه سلامت افزود: زمان اعلام شده در این برنامه، به عنوان حداکثر بازه زمانی تعیین شده و در صورت آمادگی مراکز درمانی ،مدیران کل بیمه سلامت در استان‌ها می‌توانند به شکلی برنامه ریزی کنند که سقف مهلت زمانی کاهش پیدا کرده و برنامه سریع‌تر اجرا شود.


وی ادامه داد: برای اطمینان و آگاهی بیمه شده از وضعیت بیمه‌ای خود، جلد دفترچه حاوی اطلاعات هویتی بیمه شده در اختیار او قرار می‌گیرد. برای بیمه شدگانی که دفترچه ندارند، در صورت عدم امکان نسخه نویسی الکترونیک، استفاده از سربرگ مراکز با درج کد ملی، نام و نام خانوادگی بیمار و تاریخ ویزیت توسط پزشک در چهارچوب دستورالعمل مجاز است. بنابراین داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک مکلف به پذیرش و ارائه خدمات به این بیمه شدگان مبتنی بر قرارداد با سازمان بیمه سلامت هستند.


معاون سازمان بیمه سلامت گفت: به استناد بند «ک» تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۰، استفاده از برگ‌های موجود دفترچه بیمه شدگان یا سربرگ مراکز حداکثر تا آبان ماه ۱۴۰۰ امکان پذیر است.


رضایی اظهار کرد: اداره کل‌های استانی بیمه سلامت باید با هماهنگی مراکز دانشگاهی، خدمات سطح یک روستاییان و بستری بیمه شدگان آن بایستی بدون استفاده از دفترچه بیمه سلامت ارائه شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *