حمایت بانک تجارت از شرکت‌های دانش بنیان صنعت نفت

بانک تجارت از شرکت‌های دانش بنیانی که رویکردشان توسعه صنعت نفت و عمق بخشی تولید داخل تجهیزات این صنعت باشد حمایت می کند.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومی، رضا دولت آبادی،مدیرعامل بانک تجارت در آیین گشایش صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنعت نفت که با حضور وزیر نفت برگزار شد، با بیان اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه به شرکت‌های دانش بنیان فزونی یافته و این امر توسعه کمی و کیفی آن‌ها را در پی داشته است، گفت: شرکت‌های دانش بنیان امروز نقش خود را در اقتصاد پیدا کرده‌اند.

دولت آبادی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان امروز نقش خود را در اقتصاد پیدا کرده‌اند و هر روز نیز خوشبختانه نقش پر رنگ‌تری در ابعاد مختلف اقتصادی پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان با چالش‌های پرشماری روبه‌رو بوده‌اند، یکی از این چالش‌ها تأمین نیاز‌های مالی و دیگری بحث ناتوانی در مدیریت کسب و کار بوده است، همچنین بسیاری، طرح‌های مربوط به این شرکت‌ها را خطر پذیر می‌دانند.

مدیرعامل بانک تجارت گفت: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده و تفاهم نامه‌هایی که با صندوق پژوهش و فناوری داشتیم توانستیم بخشی از این چالش‌ها را برطرف کنیم و بانک‌ها نیز در هدایت منابع به سمت این شرکت‌ها تلاش کردند، همچنین امروز بانک تجارت تسهیلات و ضمانت نامه‌های صادرات بسیاری در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده است.

دولت آبادی افزود: تفاهم‌نامه امروز با هدف حمایت مالی و تضمین خرید محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیانی که حوزه نفت به آن‌ها نیاز دارد، توسط شرکت ملی نفت ایران، صندوق و بانک تنظیم شده است تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند از خدمات و تسهیلات بانک بهره‌مند شوند.

وی به روش تأمین مالی برای شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: ما با معرفی این شرکت‌ها به بانک تجارت، تسهیلات مورد نظر را در مدت زمانی که تجهیزات تولید می‌کنند تخصیص می‌دهیم و در مرحله بعد بر اساس تضمینی که شرکت ملی نفت ایران برای خرید این محصولات در نظر گرفته این تسهیلات به مدت دو سال در اختیار شرکت ملی نفت قرار می‌گیرد و به عبارتی تسهیلات در دو بخش پرداخت می‌شود، ابتدا به شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید اختصاص می‌یابد و در مرحله پس از تولید، در اختیار شرکت ملی نفت ایران برای بازپرداخت و فروش اقساطی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بانک تجارت در خصوص نرخ سود تسهیلات نیز افزود: نرخ تسهیلات از هشت درصد آغاز شده، مدت آن ۲۴ ماه است و قرار شد غیر از تسهیلات، این شرکت‌ها بتوانند از خدمات ضمانت نامه (ال سی) با تخفیف‌های بالا در بخش کارمزد بهره‌مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *