پرداخت 932 میلیارد ریال از مطالبات مؤسسات درمانی

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: با تخصیص اعتبار از سوی سازمان بیمه سلامت ایران مبلغ 932 میلیارد ریال از مطالبات مؤسسات درمانی طرف قرارداد استان پرداخت شد.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، رسول ظفرمند گفت: با تخصیص اعتبار از سوی سازمان بیمه سلامت ایران و در ادامه پرداخت های منظم سازمان بیمه سلامت ، در این ماه مبلغ 932 میلیارد ریال ازمطالبات مؤسسات درمانی استان شامل بیمارستان های دولتی، دانشگاهی، پزشکان خانواده، سطح یک روستایی، مؤسسات درمانی طرف قرارداد ، داروخانه ها و پزشکان خانواده پرداخت شد، همچنین از این مبلغ، 94 میلیارد ریال نیز بابت نسخه نویسی الکترونیک پرداخت شده است.

وی افزود: امیدواریم این پرداخت ها موجب دلگرمی هرچه بیشتر تمامی تلاشگران عرصه سلامت علی الخصوص کادر درمان و پرستاران در مقابله با ویروس کرونا شود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران، با بیان این که در طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان به پیشرفت های خوبی رسیدیم تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت در راستای استقرار دولت الکترونیک کاهش تدریجی کاربرد دفترچه بیمه را جزو اولویت‌های خود قرار داده، به طوری که در حال حاضر تعداد برگه های دفترچه بیمه را کاهش دادیم، تا دفترچه‌های بیمه سلامت به مرور و از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ حذف شود.

ظفرمند تاکید کرد: این طرح منجر به تسریع روند ارائه خدمات درمانی، کاهش هزینه‌ها و مدیریت منابع، شفافیت در رسیدگی و بررسی خدمات ارائه شده به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت و همچنین صرفه جویی در مصرف کاغذ و تنظیم هوشمند اسناد رسیدگی بر اساس قوانین بیمه گری می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت : حدود نیمی از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت مازندران قرار دارند و بیمه سلامت استان سالانه بیش از ۷ هزار میلیارد ریال برای هزینه درمان بیمه شدگان به مؤسسات درمانی طرف قرارداد استان پرداخت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *