مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران: صدور ضمانت‌نامه برای صادرات خدمات فنی‌ومهندسی را بر عهده گرفتیم

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: شرکت‌های صادرات خدمات فنی و مهندسی به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانستند ضمانت‌‌نامه بانکی تهیه کنند؛ بنابراین صندوق ضمانت صادرات ایران این وظیفه را بر عهده گرفته است.

به گزارش اقتصاد ملت، افروز بهرامی در دومین همایش ملی صادرات، بیمه و سرمایه‌گذاری با رویکرد نوسانات نرخ ارز که صبح امروز در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: علیرغم اینکه بر اساس آمار صادرات غیرنفتی تغییری نکرده، اما عملکرد صندوق ضمانت صادرات 102 درصد رشد داشته است.

رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به آثار تورمی ناشی از نرخ ارز بیان داشت: اگرچه شوک ارزی سال گذشته مشکلاتی را به وجود آورده است،، اما افزایش قیمت ارز فرصت بسیار خوبی برای صادرکنندگان ایجاد کرده که نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

وی افزود: در جلسات متعددی که با صادرکنندگان داشتیم آنها می‌گفتند که اگر جلوی قاچاق گرفته و نرخ ارز واقعی شود، قله‌های صادرات را می‌توان فتح کرد؛ بنابراین اگرچه اکنون مشکلات وجود دارد، اما باید از این فرصت استفاده کرد.

بهرامی اظهارداشت: صندوق ضمانت وظیفه پوشش ریسک‌های سیاسی و تجاری را دارد و با توجه به محدودیت بانک‌ها؛ بیمه‌نامه‌های صندوق ضمانت صادرات می‌تواند جایگزین ال سی شود.

وی افزود: پروژه دیگر صندوق ضمانت صادرات ایران همکاری بورس کالا و بورس انرژی است که در رینگ صادراتی حضور داشته باشیم تا علاوه بر انتشار اوراق بدهی بتوانیم ضمانت‌نامه کالا صادر کنیم.

بهرامی با اشاره به مشکلات صادرکنندگان خدمات فنی‌ومهندسی بیان‌‌داشت: این شرکت‌ها به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانستند ضمانت‌نامه‌ بانکی تهیه کنند و به کارفرمای خارجی ارائه کنند؛ بنابراین ما این وظیفه را بر عهده گرفته‌ایم و اکثر کارفرماها نیز ضمانت‌نامه‌های ما را قبول دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *