حمایت ۵۰هزار میلیارد ریالي بانک مهر ايران از اقشار کمتر برخوردار

مدیرعامل بانک مهر ایران خبر داد: این بانک نزدیک به ۵۰۰هزار فقره تسهيلات به ارزش حدوداً ۵۰هزار ميليارد ريال در حوزه محروميت‌زدايي و حمايت از دهک‌هاي پايين درآمدي پرداخت كرده است.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، ۵ آذرماه روز بسیج مستضعفان نام‌گذاری شده و به همین مناسبت عملکرد این بانک در حوزه محروميت‌زدايي و توانمندسازي اقشار کمتر برخوردار را در گفت‌وگو با دکتر مرتضي اكبري مديرعامل بانك مهر ايران مرور مي‌كنيم.

اکبری می‌گوید: از آنجایي که بانک مهر ايران يک بانك تخصصي قرض‌الحسنه است و در حوزه بانكداري خرد فعاليت مي‌كند، تنها امكان پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه به اشخاص حقيقي و با سقف مشخص را داراست. با اين حال، بانك مهر ايران با تعريف طرح‌هاي تسهيلاتي متنوع و همچنين امضاي تفاهم‌نامه با نهادهاي حمايتي مختلف، اقدامات مؤثري در حوزه اشتغال‌زايي و كارآفريني با اولويت دهك‌هاي پايين درآمدي انجام داده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این بانک اظهار می‌کند: در چارچوب يکي از اين تفاهم‌نامه‌ها، بانک مهر ايران نزديك به ۳۶۰هزار فقره تسهيلات به مبلغ ۲۹هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال به مددجويان كميته امداد پرداخته كرده است. عمده اين تسهيلات در حوزه خوداشتغالي پرداخت شده است. در واقع بانك مهر ايران سعي كرده به جاي اينكه به افراد در حوزه وام‌ معيشتي پرداخت كند، با پرداخت وام در حوزه اشتغال، اين افراد را به سمت ايجاد درآمد پايدار براي خود و خانواده‌هايشان سوق دهد. به اين صورت فرد علاوه بر اينكه براي بازپرداخت اقساط خود به مشكل برنمي‌خورد، نيازش به دريافت كمك از سوي نهادهاي حمايتي نيز كاهش مي‌يابد.

اکبری این‌طور ادامه می‌دهد: البته این تنها اقدام بانک مهر ايران براي کمک به مددجويان نهادهاي حمايتي نبوده است. اين بانك در همكاري با سازمان بهزيستي نيز۹۵۰۰ فقره تسهيلات به ارزش۱۷۰۰ ميليارد ريال پرداخت كرده است.

وی با اشاره به سایر اقدامات این بانک در حوزه اشتغال‌زایي، مي‌گويد: افزون بر اين، بانک مهر ايران همکاري‌هاي گسترده‌اي با بنياد برکت داشته و در چارچوب تفاهم‌نامه با اين بنياد، تسهيلات قابل توجهي در حوزه اشتغال و كارآفريني پرداخت كرده است. تا كنون بيش از ۹۶هزار فقره تسهيلات قرض‌الحسنه به ارزش بيش از ۱۶هزار ميليارد ريال در همكاري با بنياد بركت پرداخت شده است. گفتني است بانك مهر ايران با آستان قدس رضوي نيز همكاري داشته و ۱۷۰۰ فقره تسهيلات به مبلغ ۵۷۰ ميليارد ريال در چارچوب تفاهم‌نامه با اين آستان پرداخت كرده كه همه اين تسهيلات نيز مربوط به حوزه اشتغال‌زايي بوده است.

مدیرعامل بانک مهر ایران اظهار می‌کند: این‌ها تمام اقدامات نخستين و بزرگ‌ترين بانک قرض‌الحسنه کشور براي محروميت‌زدايي و حمايت از اقشار كمتر برخوردار نيست. از آنجايي كه مسكن روستايي يكي از پاشنه آشيل‌هاي آسيب‌پذيري روستاها در حوادث طبيعي بوده است، بانك مهر ايران تسهيلاتي را نيز براي بهسازي و نوسازي خانه‌هاي روستايي پرداخت كرده است. بر اين اساس، بانك مهر ايران با همكاري بنياد مسكن انقلاب ۸۲۰۰ فقره به مبلغ ۷۲۰ ميليارد ريال در اين حوزه پرداخت كرده است. گفتني است اين همكاري ادامه دارد و هر روز به تعداد دريافت‌كنندگان اين تسهيلات افزوده مي‌شود.

وی می‌افزاید: زنان سرپرست خانوار نیز يکي از اقشاري بوده‌اند که بانک مهر ايران به آن‌ها توجه ويژه داشته است. اين بانک در همكاري با معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري، ۱۰۰۰ ميليارد ريال تسهيلات به ۳۳هزار زن سرپرست خانوار پرداخت كرده است.

مدیرعامل بانک مهر ایران اظهار می‌کند: در مجموع این بانک، نزديک به ۵۰۰هزار فقره تسهيلات به ارزش حدوداً ۵۰هزار ميليارد ريال در حوزه محروميت‌زدايي و حمايت از دهك‌هاي پايين درآمدي پرداخت كرده است. عمده اين تسهيلات در ۴ سال گذشته و در حوزه اشتغال‌زايي و ايجاد درآمد پايدار براي تسهيلات‌گيرندگان پرداخت شده است. اميد كه اين اقدامات بانك مهر ايران توانسته باشد دغدغه‌هاي بخشي از مردم كشور را در حوزه اقتصادي كاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *