حمایت۵۰۰میلیاردی بانک کشاورزی ازمجتمع تولیدخوراک دام،طیور وآبزیان

در حومه شهرستان سربیشه،یکی از بزرگترین مجتمع های تولید خوراک دام، طیور و آبزیان شرق کشور قرار دارد که با حمایت و مشارکت ۵۰۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی راه اندازی شده است.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، در ۴۰ کیلومتری مرکز استان خراسان جنوبی و در حومه شهرستان سربیشه ، یکی از بزرگترین مجتمع های تولید خوراک دام،طیور و آبزیان شرق کشور قرار دارد که با حمایت و مشارکت ۵۰۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی راه اندازی شده و با ایجاد اشتغال برای ۹۵ نفر بصورت مستقیم و۲۰۰۰ نفربصورت غیر مستقیم، ۶ سال است که نقش مهمی در توسعه پایدارو رونق اقتصادی این منطقه ایفا می کند.

در بازدید از مجتمع تولید خوراک دام و طیور ستاره کیان بیرجند ،منظره چشم نواز ۴۰هزار متر مربعی ،کارخانه و زمین این مجتمع که با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی به سیستم برترین تکنولوژیهای روز دنیا مجهز شده است و بخش وسیعی از خوراک صنعت در داخل و خارج کشور را تامین می نماید نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

سید علی خیریه ،مدیر مجتمع تولید خوراک دام و طیور ستاره کیان بیرجند ، ، با تاکید بر حمایت ۵۰۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی و همراهی بانک با این مجموعه در طول ۶ سال فعالیت خود ، به عناوین وموفقیت های مهم دیگر این مجموعه اشاره می کند و می گوید: با پشتیبانی بانک کشاورزی و به همت مدیر و کارکنان کوشا و کارآفرین این مجتمع ، کارنامه موفق فعالیت های این مجموعه به ثبت رسیده است . از جمله این موفقیت ها می توان :به واحد برتر استانی در سال ۱۳۹۳،کارآفرین برتر ملی در بخش کشاورزی سال۱۳۹۴ ، واحد نمونه صنایع تبدیلی و تکمیلی استانی سال ۱۳۹۴و صادرکننده برتر استانی سال ۱۳۹۵ اشاره کرد..

وی در ادامه افزود: در حال حاضر با حمایت بانک کشاورزی زنجیره تولید محصولات خوراک دام و طیور کامل شده و این مجتمع با تولید سویای پر چرب که یکی از راهکارهای تامیـن انرژی در جیره ها ست اقدامی نو و ابتکاری جدید را در صنعت خوراک دام و طیور کشور بنا نهاده است.

مدیر ستاره کیان بیرجند گفت: از آنجا که اصلی ترین هزینه تولید گوشت و تخم مرغ مربوط به خوراک مصرفی آنهاست و با توجه به حذف تدریجی یارانه حامل های انرژی و افزایش قیمت سایر مؤلفه های تولید، استفاده از دان صنعتی با کیفیت مطلوب و استاندارد می تواند در کاهش هزینه های تولید نقش موثری را ایفا کند. همچنین قدرت ذخیره سازی بیش از ۴۰ هزار تن مواد اولیه،تولید ۱۱۴هزارتن خوراک آماده طیور به شکل پلت و ۶ هزار تن خوراک دام،تولید ۵۰ تن خوراک درساعت ازدیگرویژگی های این مجتمع است.

وی در پایان گفت: بانک کشاورزی با اعطای تسهیلات از ابتدای مرحله ساخت ، تجهیز ماشین آلات و فراهم کردن سرمایه درگردش این مجتمع، نقش قابل توجهی در اشتغال و تامین سلامت غذایی کشور ایفا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *