پرداخت بيش از چهار ميليارد و 400 ميليون ريال وام اشتغال و كارگشايي به مددجويان تحت حمايت

 

مديركميته امداد شهرستان فيروزكوه خبر داد:

پرداخت بيش از چهار ميليارد و 400 ميليون ريال وام اشتغال و كارگشايي به مددجويان تحت حمايت

بيش از چهار ميليارد و 400 ميليون ريال تسهيلات اشتغال و كارگشايي، در شش ماهه نخست امسال به بيش از 140مددجوي تحت حمايت كميته امداد شهرستان فيروزكوه پرداخت شد. 

مددجوياني كه در كارگاه ها و شركت ها مشغول به كار مي شوند در سال اول ۱۰۰ درصد بيمه حق كارفرما و در سال دوم ۵۰ درصد توسط كميته امداد پرداخت مي شود.

به گزارش روابط عمومي كميته امداد امام خميني (ره) استان تهران؛حميدرضا ارجمنديان مدير كميته امداد شهرستان فيروزكوه با بيان اينكه در نيمه نخست امسال 17 فقره وام اشتغال از سوي اين نهاد به خانواده هاي تحت حمايت مستعد كار پرداخت شده است، گفت: بيش از دو ميليارد و 600 ميليون ريال تسهيلات اشتغالزايي از محل منابع امدادي و بانكي به مددجويان اين نهاد پرداخت شده است. اين تسهيلات براي رونق كسب و كار و خودكفايي افراد تحت حمايت تا سقف ۳۰ ميليون تومان به مددجويان متقاضي پرداخت مي شود. بعد از پرداخت تسهيلات و ايجاد شغل مورد نظر به مدت پنج سال متوالي طرحهاي ايجاد شده با هدف پايداري شغل ايجاد شده توسط ناظران اين حوزه نظارت مي‌شوند.

وي افزود: تسهيلات اشتغال و خودكفايي براي اجراي طرح هاي مختلفي در زمينه هاي خدماتي، دامداري، كشاورزي، صنايع دستي و صنعتي اعطا مي شود و به ازاي هر اشتغالزايي ۱۵ ميليون تومان به وام پرداختي مددجويان اضافه مي شود. تسهيلات كميته امداد در سه زمينه مشاغل خانگي، كارانگيزي و خوداشتغالي به مددجويان پرداخت مي شود و دركنار آن استعدادسنجي، آموزش و مشاوره رايگان كميته امداد به موفقيت طرح ها كمك مي كند.

ارجمنديان با بيان اينكه برگزاري دوره هاي آموزشي اشتغال براي مددجويان از فعاليت هاي اصلي اين نهاد است، بيان كرد: 11نفر از مددجويان كميته امداد فيروزكوه از ابتداي سالجاري آموزش شغلي داده شده اند. اين دوره ها شامل دوره هاي تخصصي بلندمدت مهارت آموزي، دوره هاي كارآفريني و دوره‌هاي پايدارسازي و توسعه اشتغال است و هدف آن ايجاد پايداري و حفظ و تداوم در مشاغل ايجاد شده است.

مدير كميته امداد شهرستان فيروزكوه با اشاره به اينكه نظارت بر  222 طرح توسط ناظرين فني اين نهاد انجام مي شود، تصريح كرد: حدود 500 بازديد از طرح هاي اشتغال در شش ماهه نخست امسال انجام شده است. نظارت و بازديدها از طريق سامانه هوشمند نظارت انجام مي‌شود. در اين بازديدها كه با هدف ارتقاي شغلي انجام شده است، به مجريان طرح هاي اشتغال مشاوره و آموزش هاي لازم ارائه مي شود.

 

وي با اشاره به اينكه كاريابي يكي از اساسي‌ترين برنامه‌هاي كميته امداد براي توانمندسازي خانواده‌ها است، خاطرنشان كرد: طي هفت ماهه ابتداي امسال در حوزه كاريابي 23 نفر از مددجويان تحت حمايت اين نهاد براي اشتغال به كارگاه ها و شركت‌ها معرفي و مشغول به كار شده اند. مددجوياني كه در كارگاه ها و شركت ها مشغول به كار مي شوند در سال اول ۱۰۰ درصد بيمه حق كارفرما و در سال دوم ۵۰ درصد توسط كميته امداد پرداخت مي شود.

ارجمنديان با بيان اينكه 126 نفر از مددجويان تحت حمايت اين نهاد موفق به دريافت وام كارگشايي شده اند، افزود: طي شش ماهه نخست امسال بيش از يك ميليارد و 800 ميليون ريال تسهيلات به عنوان وام كارگشايي به مددجويان تحت حمايت  و اقشار نيازمند واجد شرايط پرداخت شده است .

مدير كميته امداد شهرستان فيروزكوه با اشاره به اينكه كميته امداد با هدف رفع مشكلات معيشتي مددجويان خدمات مختلفي را در طول سال به آنان ارائه مي‌دهد،خاطرنشان كرد: پرداخت وام‌هاي كارگشايي علاوه بر رفع مشكلات معيشتي مددجويان موجب توانمندي آنان مي شود.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *