طرح پرونده ۴۹ هزار واحد دردادگاه‌ها

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به ۴ مشکل عمده مسکن مهر گفت: پرونده ۴۹ هزار واحد مسکن مهر در دادگاه‌ها در حال پیگیری است.

احمد اصغری مهرآبادی در گفتگو با مهر با اشاره به مشکلاتی که در بخش های مختلف مسکن مهر وجود دارد، گفت: در اغلب جلساتی که در استان‌ها حضور داریم، مشکل بیمه و مالیات مسکن مهر مطرح می‌شود به دلیل اینکه ادارات استان ها به مصوبه دولت عمل نکرده سلیقه ای برخورد می کنند.
وی با بیان اینکه مطابق مصوبه دولت به ازای هر واحد مسکن مهرباید ۳۰۰ هزار تومان مالیات و بابت بیمه هرمترمربع ۵۲۰۰ تومان پرداخت شود، افزود: متاسفانه ادارات استانی سلیقه ای عمل کرده و پول بیشتری را از پیمانکاران طلب می کنند که در نهایت هم این فشار به متقاضیان وارد می شود، حتی در مواردی حساب پیمانکاران را مسدود کردند یا از حساب بانکی شرکت عمران بابت مالیات پول برداشت می کنند.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه کارگروهی درسازمان تامین اجتماعی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شده است، اظهار داشت: حتی به رئیس  سازمان امور مالیاتی هم مراجعه کرده و اعلام کردم که در برخی استان ها به جای ۳۰۰ هزار تومان مالیات ۴ میلیون تومان از پیمانکار طلب می کنند. وی ادامه داد: رئیس سابق سازمان امور مالیاتی مصوبه ای را به ادارات استان ها ابلاغ کرد مبنی بر اینکه بخشنامه دولت اجرا شود اما باز هم بطور کامل اجرایی نمی شود، این مشکل وقفه در کار مسکن مهر ایجاد کرده است ضمن آنکه جلساتی را هم با رییس فعلی این سازمان داشتیم و دو مورد بخشنامه به استان ها شده است.
مهرآبادی یکی دیگر از مشکلات مسکن مهر را وجود پرونده هایی در دادگاه ها عنوان کرد و گفت: البته یکسری بخشنامه هم از سوی معاون اول قوه قضائیه به استان‌ها شده تا در رسیدگی به پروژه های مسکن مهر تسریع شود. وی با بیان اینکه هر چقدر که پروژه ها طولانی تر می شود این مشکلات هم به وجود می آید، افزود: براساس گزارشی که به قوه قضائیه ارائه دادیم پرونده ۴۹ هزار واحد در دادگاه است که الان این رقم افزایش پیدا کرده است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه در برخی پروژه ها مشکلاتی میان سازندگان و متقاضیان به وجود آمده است، افزود: نسبت به گزارشی که ما به قوه قضائیه دادیم الان تعداد پرونده ها افزایش پیدا کرده است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه بخش دیگری از مشکلات شامل پروژه هایی است که متقاضی ندارند، افزود: تعدادی از پروژه ها ۶ دانگ متقاضی ندارد و تعداد دیگر بخشی متقاضی داشته و بخش دیگر آن ندارد که بیشترین مشکل ما برای دسته دوم است.
وی با بیان اینکه در این پروژه سهم آورده‌ای برای واحدهای بدون متقاضی پرداخت نمی‌شود بنابراین کل پروژه تحت تاثیر قرار گرفته است، گفت: تعداد پروژه هایی که بطور کل متقاضی ندارد ۷۰ هزار واحد است که بانک پول را تامین کرده اما متقاضی نیست بنابراین مشکلی نداریم.
مهرآبادی ادامه داد: اما ۴۰ هزار واحد از ۱۱۰ هزار واحد مسکن مهر تحت تاثیر پروژه هایی است که بخشی از آن متقاضی ندارد بنابراین دولت به ما اجازه داده که کل شرایط را تغییر دهیم و این واحدها را در اختیار پیمانکاران پروژه ها قرار دهیم.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اعلام اینکه فعلا در حال اجرای این روش هستیم تا ببینیم چه اتفاقی می افتد، اظهار داشت: اگر بتوانیم تاپایان سال پروژه‌های بدون معارض را تکمیل کنیم، پروژه های بدون مشتری یا آنهایی که در دادگاه هستند باقی می ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *