رونمایی از فاز دوم سامانه مدیریت توزیع کالا در کشور

فاز دوم سامانه مدیریت توزیع کالا در کشور با حضور عباس قبادی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد.

به گزارش اقتصاد ملت؛ سهراب کارگر رئیس انجمن صنعت پخش ایران در این مراسم هدف از راه‌اندازی این سامانه را شناسایی شبکه توزیع کالا در کشور، امکان شناسایی کانال‌های غیرمجاز توزیع کالا و حمایت از شرکت‌هایی که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند، دانست که در فاز دوم با هدف رصد کالاها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این انجمن از سال ۹۴ در همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرای فاز نخست سامانه رصد کالا را آغاز کرد‌، گفت: در این مرحله صدور مجوزها به اعضا به صورت مکانیزه آغاز شد.

کارگر خاطرنشان کرد: فاز دوم به رصد کالاها از مبادی توزیع‌کننده و واردکننده اختصاص یافت، اما شرایط خاص کشور سبب شد سرعت بیشتری به اجرای این فاز به ویژه برای کالاهای اساسی مانند قند، شکر، چای و غیره بپردازیم.

وی در ادامه افزود: یکی از مزیت‌های این سامانه نسبت به سامانه‌های قبلی؛ استفاده از نظرات صاحبنظران و متولیان اصلی استفاده‌کننده است.

کارگر همچنین تاکید کرد: در این سامانه کل داده‌ها به صورت یکپارچه و منسجم وجود دارد.

رئیس انجمن صنعت پخش ایران خاطرنشان کرد: با رونمایی از این سامانه به سمت حذف شرکت‌های پخشی که بدون مجوز فعالیت می‌کردند؛ حرکت کرده و اعضای انجمن نیز می‌‌توانند از اطلاعات و آمارهای موجود استفاده کنند.

وی گفت: ایجاد ارزش‌‌افزوده بیشتر با پردازش داده‌های موجود و شفافیت و صحت داده‌ها از دیگر مزایای استفاده از این سامانه است.

عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در حاشیه این مراسم گفت: نقدی که طی ماه‌های گذشته بر بخش تجارت کشور وجود داشت؛ ورود کالا با ارز ۴۲۰۰ تومانی بود که معلوم نمی‌شد چگونه توزیع می‌شود؟

وی در ادامه افزود: با راه‌اندازی این سامانه همه مراحل از ورود کالا به کشور تا ورود آن به انبارها، تحویل به شرکت‌های پخش و از آنجا به سطح عمده‌فروشی‌ها و خرده‌فروشی‌ها قابل رصد است.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابراز امیدواری کرد که شرکت‌های پخش نیز کنترل لازم را برای قیمت‌ها داشته باشند.

قبادی ادامه داد: امسال وزارت صنعت ۱۰ برنامه را در اولویت کاری خود قرار داده است که یکی از آنها راه‌اندازی همین سامانه بود. امید است با راه‌اندازی آن موضوع توزیع کالا در کشور سامان گیرد.

معاون وزیر صنعت در پایان گفت: همه کالاهای مصرفی خانوارها در این سامانه قابل رصد و پایش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *