علی صحرایی: دومین صندوق قابل معامله در صنایع فلزی و خودرویی عرضه می شود

مدیر عامل شرکت بورس تهران در پاسخ به این سوال که دومین عرضه صندوق های قابل معامله یا ETF در بازار سرمایه چه زمانی خواهد بود، اظهار کرد: از آنجایی که متولی صندوق های قابل معامله وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت خانه های مربوط هستند، هر زمان که آن ها اعلام آمادگی کنند بورس تهران هم اقدامات لازم را در جهت حضور این صندوق ها در بورس انجام می دهد.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی صحرایی افزود: طبق اطلاعات دریافتی، دومین صندوق قابل معامله که قرار است در بورس عرضه شود، مربوط به صنایع فلزی و خودرویی است.

او در پاسخ به این سوال که از چه زمانی شرکت‌های سرمایه گذار استانی به طور قطعی وارد بورس می شوند، تصریح کرد: در خصوص این شرکت های سرمایه گذاری استانی ، مشکلاتی اعم از اصلاح اساس نامه و تعیین مدیران وجود دارد و در آخر نیز باید مراحل قانونی جهت حضور در بورس را طی کنند تا بتوانند در تابلوی بورس تهران قرار گیرند.

صحرایی در پاسخ به این سوال که هدف عرضه املاک و مستغلات در بورس تهران چیست، افزود: هدف نهایی از عرضه املاک و مستغلات در بورس این بود که با مشارکت بعضی از نهادهای دولتی که املاک را در دست دارند یا حضور پیمانکاران در این عرصه به جمع آوری اموال خرد مردم کمک شود ؛ ضمن اینکه ، این ابزار مالی باعث شفافیت در قیمت مسکن می می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *