سود خالص هزار و ۲۵۰ میلیارد ریالی وبصادر در پایان سال ۹۸

بانک صادرات ایران سال مالی منتهی به پایان اسفند ۱۳۹۸ را با سود خالص هزار و ۲۵۰ میلیارد ریالی به پایان رساند.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران بر اساس اطلاعات درج شده بر سایت کدال، این بانک در سال ۹۸ با کسب هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال سود خالص، به ازای هر سهم معادل ۷ ریال سود به دست آورد.
تمرکز بر برنامه‌های عملیاتی و سیاست‌های اعتباری ابلاغی، کاهش هزینه مطالبات مشکوک‌الوصول، بهبود نرخ موثر تسهیلات، کاهش قیمت تمام شده پول، جذب منابع ارزان‌قیمت، توسعه خدمات بانکداری الکترونیک، افزایش سهم از بازار، کاهش شعب و چابک‌سازی، توقف روند زیان دهی، افزایش درآمدهای مشاع و غیرمشاع و در عین حال حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی و تامین مالی و تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های کوچک و متوسط در مسیر «رونق» و «جهش» تولید از جمله مهمترین برنامه‌های این بانک در دو سال و نیم گذشته بوده است.
سود خالص هزار و ۲۵۰ میلیارد ریالی بانک صادرات ایران در پایان سال ۹۸ در شرایطی محقق شده که در پایان سال ۹۷، وبصادر با زیان خالص ۲۹ هزار و ۳۷۷ میلیارد ریالی (۱۶۸ ریال به ازای هر سهم) مواجه بود.
همچنین درآمد مشاع بانک صادرات ایران در سال ۹۸ با ۲۹ درصد افزایش نسبت به سال ۹۷ به ۲۱۳ هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال رسید.
در این سال، سود سپرده گذاران نیز با رشد ۱۴ درصدی ۱۶۱ هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال گزارش شده است‌. در این راستا، سهم بانک از درآمدهای مشاع با ۱۱۱ درصد رشد نسبت به سال مالی قبل، به ۵۲ هزار و ۴۴۲ میلیارد رسیده است.
همچنین بانک صادرات ایران با درآمد ۷۱ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال، رشد ۲۵ درصدی در بخش درآمد غیرمشاع را برای سال مالی ۹۸ ثبت کرد.
بانک صادرات ایران در کاهش هزینه مطالبات مشکوک‌الوصول طی سال مالی ۹۸ موفق شد این هزینه را ۳۰ درصد نسبت به سال ۹۷ کاهش دهد. در عین حال، جمع هزینه‌های بانک رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال ۹۷ داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *