بانک کشاورزی، نوآوری و دانش محوری

بانک کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزی دانش بنیان وتشویق کارآفرینان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی به استفاده از روش های نوآورانه ، علاوه بر هدایت سرمایه گذاری ها و پرداخت تسهیلات برای به کارگیری روش های نوین کشاورزی و استفاده از ماشین آلات و فناوری های روزدنیا، برای نخستین بار در سیستم بانکی کشور دو رویداد استارت آپی در قالب جشنواره های فین تک فارم و هربال تک برای تاکید بر لزوم گسترش کشاورزی دانش بنیان برگزار کرد و امتیازات ویژه ای را برای شرکت کنندگان و برگزیدگان این جشنواره ها در نظر گرفت.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، نخستین رویداد استارت آپی «فین تک فارم» بانک کشاورزی در دی ماه سال 1397 با هدف بهره گیری از ظرفیت های موجود در کشور و توان داخلی برای رونق تولید و اقتصاد دانش محور در بخش کشاورزی و صنایع وابسته برگزار شد تا زمینه ساز همکاری مشترک بانک، استارت آپ ها و شبکه مشتریان ویژه و صاحب برند باشد. در جریان این جشنواره، مدل کسب و کار استارت آپ ها مستند و ثبت شد و در جلسات مشاوره با متخصصان بانک، مدل های همکاری و تعامل قابل انجام برای بانک و استارت آپ ها شناسایی و در مورد آن ها بحث و بررسی صورت گرفت.

این گزارش می افزاید: بانک کشاورزی دومین رویداد استارت آپی را در تیر ماه سال 1398 با عنوان «جشنواره فناوری و نوآوری در زنجیره ارزش گیاهان دارویی (Herbal Tech) » با حضور حرفه ای منتخبی از استارت آپ های فعال در حوزه گیاهان دارویی و با هدف تسهیل حضور شرکت های دانش بنیان در حوزه اقتصاد و رونق تولید در بخش کشاورزی برگزار کرد. این رویداد در سه محور اصلی «تامین گیاهان دارویی»، «فرآوری گیاهان دارویی» و « بازاریابی گیاهان دارویی» برگزار شد و پس از داوری نهایی، جوایز ارزنده ای شامل وجه نقد، تسهیل در دریافت امتیاز شرکت خلاق و استقرار در شتابدهنده ها و کارخانه های نوآوری ، به طرح های برتر اهدا شد.

این بانک همچنین فراخوان برگزاری سومین رویداد استارت آپی را در بهمن ماه 1398 منتشر کرد ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا و ملاحظات بهداشتی، برگزاری آن را تا اطلاع ثانوی به تعويق انداخت.

بر اساس این گزارش، بانک کشاورزی به صورت ویژه برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی و صنایع وابسته، قراردادی برای تخصیص مبلغ 1000 میلیارد ریال با صندوق توسعه ملی منعقد کرده و در طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی نیز تسهیلات ویژه ای برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته است. در حوزه ارز نیز بانک کشاورزی ازطریق اعتبار خریدار buyer credit برای خریداران خارجی ، فاینانس و تخصیص ارز برای واردات قطعات، از این شرکت ها و تولیدات آن ها حمایت می کند.

شایان ذکر است بانک کشاورزی با 87 سال سابقه درخشان همچنان می کوشد تا به عنوان بانک پیشرو به حوزه شرکت های دانش بنیان و تعامل با استارت آپ ها به صورت جدی ورود کند و با حمایت از ایده های نو و صاحبان آن ها در راستای تجاری سازی و تولید محصول متناسب با شرایط روز ، علاوه بر تلاش برای ایجاد اشتغال، جهش تولید و به کارگیری و فعال‏سازی ظرفیت‏ های نهفته در کشور، به جلوگیری از خروج نخبگان نیز کمک کند که این روال در دراز مدت علاوه بر خلق ثروت از دانش، زمینه ساز تقویت و حمایت تولید داخلی و اقتصاد ملی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *