اختصاص ۱۳۶ میلیارد تومان برای تامین تجهیزات مقابله با کرونا توسط صنايع معدني

مدیر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از جمع آوری مبلغ ۱۳۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض در حمایت از دولت در چارچوب مسوولیت اجتماعی به منظور تامین تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از ایرنا، «محمد سپهر» گفت: امضای موافقتنامه تامین ۳۵ میلیون انواع ماسک و مواد ضدعفونی کننده (الکل) به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان بخشی از اقدام های انجام شده در این ارتباط است.

وی با بیان اینکه بیمارستان ها در اولویت تامین و توزیع ۱۱ میلیون عدد انواع ماسک قرار دارند که بوسیله ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی در هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد مقابله با کرونا تامین می شود.

سپهر اضافه کرد: عقد قرار داد با هدف تمرکز بر تولید روزانه پنج هزار عدد ماسک برای مراکز استانی به عنوان دیگر دستور کار این سازمان محسوب می شود.

وی یادآور شد: یکی از اقدام هایی که ایمیدرو در روستاهای اطراف واحدهای معدنی و صنایع مربوطه تحت نظارت خود انجام داد، آموزش، ضد عفونی منازل و خیابان های آنهاست و این امر تداوم دارد.

مدیر روابط عمومی ایمیدرو افزود: راه اندازی ایستگاه ایست و بازرسی سلامتی برای مسافران و رانندگان در مناطق معدنی در چارچوب ارتقای سلامتی و ایمنی در برابر کرونا نیز به اجرا درآمده است.

وی خاطرنشان ساخت: امسال که به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده، توسط واحدهای تابعه، شروع محتاطانه تولید با رعایت کامل اصول ایمنی به منظور تحقق «جهش تولید» کلید خورد.

بنابراین گزارش ، میزان فروش شرکت های بورسی بخش معدن وصنایع معدنی با تعداد ۷۳ شرکت در بهمن ماه ۹۸ بالع بر ۱۵ هزار و ۳۰۷ میلیارد تومان شد که در مقایسه با بهمن ۹۷ رشد ۳۸ درصدی دارد.

همچنین جمع فروش ۱۱ ماهه ۹۸ واحد های یاد شده برابر با ۱۴۹ هزار میلیارد تومان شد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۷ افزایش ۷۱ درصدی دارد و ۲۵.۲ درصد کل فروش شرکت های بورسی محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *