تدابیر بانک مرکزی برای نجات واحدهای اقتصادی با شیوع کرونا

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس بر تایید تدابیر بانک مرکزی برای نجات واحدهای اقتصادی با شیوع کرونا تاکید کرد.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از ايبنا، سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به وضعیت فعلی اقتصاد و رکود رخ داده در بازار، گفت: وضعیت فعلی ناشی از ویروس کرونا موقتی بوده و با مهار این بیماری بزودی بهبود در شرایط رخ خواهد داد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت به ویژه تیم اقتصادی آن تدابیر مناسبی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور در وضعیت فعلی اندیشیده اند، افزود: تدابیر بانک مرکزی در حوزه پولی و بانکی و همچنین در حوزه مالی و بیمه ای قابل تقدیر بوده، اما باید حمایت ها در این زمینه ها بیشتر شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی که بسیاری از مشاغل و بنگاه های اقتصادی به حالت نیمه تعطیل در آمده دولت باید بیش از پیش همراه باشد، تصریح کرد: در شرایط فعلی بسیاری از کارفرمایان از پس پرداخت هزینه های بیمه ای افراد شاغل در کارگاه ها و واحدهای تولیدی خود عاجز شده اند، امید است در اینباره نیز دولت تدبیری داشته باشد.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه بیمه کارگران یکی از مواردی است که اگر دچار مشکل شود، دغدغه های بسیاری را ایجاد خواهد کرد، گفت: دولت برای جلوگیری از آسیب های احتمالی در حوزه های بهداشت و درمان در آینده باید اکنون تدبیری در خصوص بیمه این افراد داشته باشد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه کارگران بیش از فعالان اقتصادی باید مدنظر دولت در شرایط فعلی باشند، افزود: کارفرمایان و فعالان اقتصادی از تمکن مالی به نسبت خوبی در قیاس با کارگران برخوردار هستند، از اینرو دولت حمایت های یارانه ای خود را باید به این اقشار کارگر اختصاص داده و حتی بانک مرکزی نیز می تواند با اعطای تسهیلات خرد قرض الحسنه به یاری این افراد بشتابد.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه تعویق اقساط وام های بانکی یکی از راهکارهای مناسبی است که شبکه بانکی در شرایط فعلی می تواند در دستور کار داشته باشد، تصریح کرد: سازمان مالیاتی نیز باید از رویه شکل گرفته در شبکه بانکی الگو گرفته و برخی معافیت ها یا تعویق انداختند دوره های مالیاتی را در نظر بگیرد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید با تعامل بیشتر دستگاه های مسئپل از شرایط فعلی به نفع اقلشار آسیب پذیر جامعه و همچنین واحدهای تولیدی عبور کنیم در این رابطه مجلس نیز آماده همکاری با دولت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *