ایجاد رونق اقتصادی از طریق بهبود عملکرد بانک‌ها

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: بهبود وضعیت شبکه بانکی می‌تواند رونق اقتصادی را تسهیل کند.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از ایبنا،‌ منصور مرادی بر ضرورت راه‌اندازی سامانه فروش و واگذاری اموال مازاد بانک‌ها تاکید کرد و گفت: ایجاد این سامانه موجب شفافیت دارایی‌های دولت و همچنین افزایش ارزش افزوده خواهد شد.

نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه راه اندازی سامانه مذکور مشوقی برای حرکت بانک ها به سمت مسئولیت اصلی خود یعنی بانکداری خواهد بود، افزود: بانک ها با فروش اموال مازاد خود از بنگاه داری نجات یافته و وضعیت بهتری را برای اقتصاد رقم خواهند زد.

وی با تاکید بر اینکه دولت با اجرای این سامانه می تواند سیاست مولدسازی دارایی های خود را در بانک های دولتی پیگیری کند، تصریح کرد: اجرای این سامانه برای خود شبکه بانکی نیز می تواند موثر باشد، زیرا نگهداری سرمایه های مازاد فربگی و دوری از انجام وظایف قانونی را برای آنها رقم می زند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در سال های اخیر تمرکز بانک ها در خرید اموال و سرمایه گذاری در بازارهای مختلف توان تسهیلات دهی آنها را به شدت کاهش داده است، گفت: بانک ها باید تمرکز خود را به سمت اجرای وظایف محوله هدایت کنند، چرا که این تاکید موکد رهبری است.

مرادی با تاکید بر اینکه ریل گذاری برای بازگشت بانک ها به مسیر اصلی رسالت آنها باید صورت بگیرد، افزود: بانک ها باید برای کمک به رونق تولید اموال مازاد خود را فروخته و در حوزه کمک به صنایع مشغول شوند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ایجاد تحول در شبکه بانکی نیازمند اهتمام جدی دولت به ویژه بانک مرکزی است، زیرا بهبود وضعیت شبکه بانکی می تواند رونق اقتصادی را تسهیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *