مبارزه با فساد، نظام مالیاتی و امور گمرکات را هوشمندسازی کنیم

عضو هیات رییسه مجلس بیان داشت: در مبارزه با فساد، نظام مالیاتی کشور و امور گمرکات را هوشمندسازی کنیم.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از ایبِنا، همایش هم اندیشی تجار و تولیدکنندگان اسلامشهر با اتاق بازرگانی ایران و آفریقا با حضور نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، سفیر آفریقای جنوبی و نمایندگان کشورهای الجزایر، تونس، سنگال و مصر در سالن همایش های فرمانداری اسلامشهر برگزار شد.

در این نشست محمدعلی وکیلی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار داشت: در پهنه استان تهران ما از ظرفیت های بسیاری برخوردار هستیم که دیده نمی شوند و در شهرستان های اطراف تهران از جمله اسلامشهر بهتر به چشم می آید و برگزاری این جلسه در راه تسهیل روابط بازرگانان و تجار اسلامشهری با اتاق بازرگانی ایران و آفریقا از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: در کشور ما بخش تولید امکانات بازرگانی کمتر دارد و بخش بازرگانی هم به این صورت و یکپارچگی هر دو بخش یک ضرورت به شمار می رود و البته ادغام سه وزارتخانه به نظر من یک گاف بزرگ بود و خاطر نشان کرد، اقتصاد ایران در نتیجه تحریم‌ها دنده عقب به سمت اقتصاد دولتی داشت، در حالی که باید اصل چهل و چهار را حاکم می کردیم.

وکیلی اذعان داشت: در مجلس شورای اسلامی و قبل از آن دولت، لایحه ای را تنظیم کردیم که بخش بازرگانی از صنعت جدا شود و منتظر نظر نهایی شورای نگهبان هستیم که با برقراری امتیازات و معافیت های مختلف و توجه به ارزش افزوده که در نهایت باید مشخص شود این ارزش افزوده از مبدا باید محاسبه شود یا در مرحله نهایی کالا، می توان رنسانسی را به وجود آورد.

وکیلی تصریح کرد: تب جامعه ما ضد فساد شده و در حوزه تولید و بازرگانی اکثر کارآفرینان در دادگاه ها حاضر می شود و این شائبه را برای تجارت و بازرگانی ما حتی با دیگر کشورها به وجود می آورد که همه این افراد فاسد هستند.

وی گفت: مبارزه با فساد را از ریشه پیگیری کنیم و لذت عدالت راهمه احساس کنند و نباشد این مورد که تر و خشک به نام مبارزه با فساد بسوزند. عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زمینه دسترسی آسان همه آحاد ملت را به اطلاعات فراهم کنیم، رانت و امضای طلایی را نشانه فساد بدانیم و یک سیکل معیوب و دور تسلسل را ادامه ندهیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مبارزه با فساد، نظام مالیاتی کشور، امور گمرکات را هوشمندسازی کنیم و به کارآفرینان و بازرگانان اعتماد داشته باشیم و بدانیم اقتصاد مقاومتی و بومی سازی دانش داخلی آرزوی دیرینه ملت ما است و ایران اسلامی با مقاومت در برابر تحریم هاسربلند و پیروز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *