جوابیه بانک کشاورزی به نود اقتصادی

به دنبال درج خبر شبهه برانگیز و ناصحیح درباره بانک کشاورزی در کانال تلگرامی پایگاه اطلاع رسانی نود اقتصادی، اداره کل روابط عمومی و همکاری های بین الملل این بانک، جوابیه ای را تنظیم و برای درج درآن پایگاه ارسال کرد.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، متن کامل این جوابیه را درپی ملاحظه می کنید:

مدیر مسئول پایگاه خبری نود اقتصادی

موضوع: جوابیه

سلام علیکم؛

پیرو درج خبری در کانال تلگرامی و اینستاگرام آن پایگاه خبری با مضمون ” دریافت وام 411 میلیون تومانی مدیرعامل بانک کشاورزی” خواهشمنداست طبق قانون مطبوعات و با هدف تنویر افکار عمومی جوابیه این بانک را درج فرمایید:

1- اطلاعات مربوط به تسهيلات دريافتي به اشخاص مرتبط بانك شامل مديرعامل و اعضاي هيأت مديره و وابستگان آنها در چارچوب سياست شفافيت دولت و در اجراي ” ضوابط ناظر بر استانداردهاي شفافيت و انتشار عمومي اطلاعات توسط موسسات اعتباري”، توسط بانك كشاورزي منتشر شده و از اول شهريور سالجاري بر روي پايگاه اطلاع رساني بانك قرار گرفته است. لذا اين ادعا كه اسنادي از بانك كشاورزي به دست خبرنگار نود اقتصادي رسيده خلاف واقع و نوعي مانور به منظور محق جلوه دادن خويش براي طرح ادعاهاي غيرواقعي است.

2- تسهيلات مورد اشاره پرداختي به مديرعامل و ساير افراد مندرج در جدول مورد استناد مجموع تسهيلات پرداختي تحت عناوين مختلف در طول سال هاي خدمت همكاران را نشان مي دهد. اين تسهيلات در تمامي بانك هاي كشور تحت عنوان تسهيلات كارمندي و با رعايت مقررات و سقف مربوطه پرداخت مي شود. باز نشر اين اطلاعات و القاء اين مطلب كه گويي بانك صرفاً به مديرعامل بانك چنين رقمي را پرداخت كرده است در واقع مصداق انتشار اطلاعات به قصد اضرار به غيراست و بانك حق انجام اقدامات قانوني براي مقابله با اين اقدامات سوء را براي خود محفوظ مي داند.

3-نرخ سود و دوره بازپرداخت تسهيلات به كاركنان بانك ها تابع مقررات خاص است و مقايسه آن با تسهيلات پرداختي به مشتريان بانك نادرست است. خوب است بدانيد كه بانك كشاورزي به مشتريان كثيري در سراسر كشور تسهيلات با رقم هاي متفاوت با نرخ 4 درصد و 6 درصد و 9 درصد هم پرداخت مي كند. آيا مقايسه نرخ تسهيلات كارمندي كه قسط آن ماهانه از حقوق كارمند كسر مي شود با تسهيلات مرابحه 18 درصدي هدفي غير از تشويش اذهان عمومي دارد؟

4- بانك كشاورزي ضمن استقبال از شفافيت و انتشار صحيح اطلاعات و اخبار، مسئولان آن كانال و ساير اصحاب رسانه را به رعايت اخلاق حرفه اي، اطلاع رساني منصفانه و پرهيز از تشويش اذهان و القاء مطالب غيرصحيح دعوت مي كند. مسئوليت تبعات انتشار اين مطالب از جمله توهين ها و درج مطالب غيرانساني ذيل اين خبر مغرضانه بر عهده شما و نشردهندگان اين مطلب است و بانك براساس مقررات پيگيري حقوقي در اين زمينه انجام خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *