سلاح‌ورزی: «صادرات» دلیل تاب‌آوری اقتصاد ایران است

در آئین گشایش ششمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه و یازدهمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره کیش نائب‌رییس اتاق بازرگانی ایران به بیان دلایل تاب‌آوری اقتصاد ایران در زمان تحریم‌ها اشاره کرد. 

به گزارش اقتصادملت، حسین سلاح‌ورزی با بیان اینکه حفظ بازارهای هدف و صادرات توسط صنایع مختلف اقتصادی ایراندلیل این تاب‌آوری اقتصادی بوده، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مباحث اقتصادی ایران در زمان تحریم‌ها بحث افزایش صادرات و کاهش واردات است. آمار تجارت ایران نشان می‌دهد در یک سال اخیر از مجموع ۴۴ هزار میلیارد تومان صادرات صورت گرفته، ۹ هزار میلیارد تومان به کشورهای همسایه بوده است.
وی در ادامه بیان کرد: ارقام صادراتی ایران طی این مدت نشان می‌دهد که یکی از دلایل تاب‌آوری اقتصاد ایران در زمان تحریم‌ها حفظ بازارهای هدف توسط صنایع مختلف اقتصادی ایران بوده است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران همچنین افزود: آمارهای جهانی نیز نشان می‌دهد که تنها کم‌تر از ۲ درصد از صادرات کل کشورهای دنیا مربوط به ایران بوده و این امر حاکی از آن است که ایران در مقایسه با دیگر کشورها همچنان سهم کمی از صادرات جهانی دارد.
سلاح ورزی با اشاره به اینکه در نظر داریم تا افق ۱۴۰۰، صادرات ایران را به ۴۸ میلیارد دلار برسانیم، بیان کرد: امسال خوشبختانه اتاق بازرگانی ایران، به عنوان نهاد ارشد بخش خصوصی ماموریت‌های بسیاری در زمینه صادرات به عهده گرفته است. در همین خصوص ۲۲۰ تشکل ملی و ۶۰ اتاق اقتصادی در حال فعالیت هستند که اتاق‌های مشترک ایران با دیگر کشورها طی زمان مزبور دستاوردهای بسیار درخشانی داشته‌اند.
وی افزود: با توجه به اینکه تشکل‌های مختلف بخش خصوصی، عمده اهداف خود را به سمت کشورهای همسایه سوق داده‌اند، اتاق‌های ایران-عراق و ایران- افغانستان سهم بسیاری از صادرات ایران را به ثبت رسانده‌اند.
این مقام مسئول در اتاق بازرگانی در پایان بیان کرد: برگزاری کیش اینوکس ۲۰۱۹ همزمان با هفته جهانی کارآفرینی است. موضوع مهمی که می‌تواند نقش بسزایی در رشد اقتصادی کشور داشته باشد. در این زمینه برنامه‌های بسیاری در اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در نظر گرفته شده که می‌تواند نقطه عطفی در برنامه‌های آتی اقتصادی کشور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *