سلیمانی خبر داد: تبدیل اوراق بیمه‌ای به اوراق بهادار

غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی و رئیس شورایعالی بیمه یکی دیگر از سخنرانان مراسم افتتاحیه کیش اینوکس بود. او در سخنان خود از هدف جدید بیمه مرکزی نیز خبر داد. 

به گزارش اقتصادملت، سلیمانی اعلام کرد: حضور ۶۰ درصدی صنعت بیمه در نمایشگاه نشان از آن دارد که شرکت‌های بیمه‌ای با پتانسیل تقریبا کامل در این رویداد حاضر شده‌اند.
سلیمانی‌امیری در خصوص تبدیل اوراق بیمه‌ای به اوراق بهادار بیمه‌ای اظهار داشت: تبدیل اوراق بیمه‌ای به اوراق بهادار هدف‌گذاری تازه بیمه مرکزی است که از مدت‌ها قبل اجرایی شدن آن در دست اقدام است.
رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه با بیان این که صنعت بیمه کمک قابل توجهی به بازارهای مالی کشور می‌کند، افزود: علاقه‌مندیم در بورس بین‌الملل به عنوان هیات موسس حضور داشته باشیم.
سلیمانی افزود: هرچه جامعه پیشرفته باشد، صنعت بیمه نقش مهم‌تری را بر عهده خواهد گرفت و باید در ایران هم این اتفاق ملموس‌تر رخ دهد.
وی اعلام کرد: میزان رشد سرمایه‌گذاری در کشور و تضمین آن توسط شرکت‌های بیمه‌ای زمینه‌ساز اطمینان پایدار در اقتصاد می‌شود.
رئیس شورایعالی بیمه تصریح کرد: در گذشته شاهد بودیم که در دوره‌ای تنها ۴ شرکت بیمه وجود داشت اما در حال حاضر ۳۲ شرکت بیمه‌ای در ایران فعال هستند.
سلیمانی افزود: صنعت بیمه به بازار سرمایه کمک می‌کند به طوری که با جمع‌آوری پول‌های خرد و سرمایه‌گذاری آن در بازار سهام که مجوز ۴۰ درصدی نیز در این ‌میان وجود دارد در توسعه و بازدهی این بازار سهیم بوده است‌.
رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه گفت: بهترین فرصت در جوامع پیشرفته، بیمه زندگی پس‌انداز است که هم‌اکنون ۱۱ میلیون نفر در ایران از این بیمه استفاده می‌کنند که باید بیشتر شود؛ به طوری که باید از پرتفوی ۱۴.۵ درصدی به ۶۰ درصدی برسد تا به استانداردهای جهانی دست پیدا کنیم.
سلیمانی با بیان این که یکی از راه‌های افزایش درصد نفوذ، بیمه زندگی پس‌انداز است، تصریح کرد: صنعت بیمه در سال گذشته ۴۴۰‌ هزار میلیارد دلار ریسک را پوشش داد.
نقش بازار سرمایه در رونق تولید، هدایت نقدینگی‌های سرگردان به سمت تولید، معرفی ابزارها و روش‌های نوین تامین مالی، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور در حوزه‌های استراتژیک، گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه، همجوار و کشورهای دوست، توسعه سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در مناطق آزاد، جذب سرمایه‌گذاری خارجی در ابعاد منطقه‌ای و جهانی و نقش صنعت بیمه در توسعه اقتصادی کشور محورهای اصلی کیش اینوکس ۲۰۱۹ بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *