ضرورت حمايت از معدن و صنايع معدني در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي

دكتر حسين مهري رئيس هيات مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن در ادامه سفرهای استانی در جمع کارافرینان و صنعتگران نایین ، خور و بیابانک گفت: بخش معدن كشورمان از ظرفيت بالاي توسعه اي برخوردار است و مي تواند در مسير تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي مورد توجه قرار گيرد ، به همين خاطر اين بانك حمايت از بخش ياد شده را يكي از مهم ترين برنامه هاي خود مي داند.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومی بانك صنعت و معدن، وي كه براي بازديد از صنایع شرق استان اصفهان به نایین سفر كرده بود افزود: رهنمود مقام معظم رهبري كه بخش معدن را جايگزين مناسبي براي بازار نفت توصيف كردند اهميت اين بخش را در اقتصاد كشورمان نشان مي دهد.
دكتر حسين مهري تكيه بر ظرفيت هاي داخلي را براي دستيابي به اقتصادي درون زا و توسعه اي پايدار ضروري توصيف كرده و اولويت بخشي به سرمايه گذاري در بخش معدن و صنايع معدني در برنامه ششم توسعه را حاصل همين واقعيت دانست.
اين مدير ارشد بانكي تصريح كرد: جلوگيري از خام فروشي و ايجاد ارزش افزوده محصولات معدني از طريق فرايند صنعتي ايجاب مي كند كه بانك صنعت و معدن به عنوان تنها بانك توسعه اي – تخصصي بخش صنعت و معدن كشور در نقش تامين كننده مالي و مشاوري دلسوز در كنار صنعتگران و معدنكاران كشور حضوري فعال داشته است.
مديرعامل بانك صنعت و معدن با اشاره به اين كه تاكنون با صادرات مواد معدني درآمد مناسبي براي كشورمان صورت گرفته است افزود: توسعه صنايع تبديلي مي تواند ميزان سود آوري بخش معدن كشورمان را به ميزان زيادي افزايش بخشد.
دكترحسين مهري استان اصفهان را يكي از غني ترين استان هاي كشور از نظر تنوع معادن دانست كه با داشتن معادن فلزي نظير سنگ آهن ، سرب، روي و سنگ هاي تزييني و ساختماني از نظر جغرافياي اقتصادي كشور حائز اهميت بسيار است.
وي با اشاره به سابقه چندهزارساله اكتشاف و استخراج معدني در شهرستان نائين گفت: وجود معادن فلزات ارزشمند سرب و روي به اين منطقه ويژگي خاصي بخشيده است.
در ادامه دکتر مهری و هیات همراه به بازدید از طرح هایي که توسط این بانک تامین مالی شده بودند پرداخت كه از آن ميان مي توان به صنايع كاشي نايين و كاشي روماك نايين توليد كننده انواع كاشي و سراميك ، پارس پولاد ياران توليد كننده بريكت سرد و ياران آذرخش رانا توليد كننده انواع شاتون به روش فورج اشاره كرد.
شركت هاي صنايع ايجاد رزمياران توليد كننده انواع شاتون به روش ماشین کاری، گلوله هاي سراميكي فيروزه توليد كننده گلوله هاي آلومينايي و قطعات عايق سراميكي ماشين آلات از واحد هاي صنعتي ديگري بود كه مديرعامل بانك صنعت و معدن در سفر خود به شهرستان نايين از آنها بازديد كرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *