وزیر صمت: بازار به طور ویژه رصد و قیمت‌ها کنترل خواهد شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان جلسه فوق العاده ستاد تنظیم بازار کشور در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد: بازار به دقت رصد و قیمت ها کاملا کنترل خواهند شد.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از شاتا، رضا رحمانی افزود: با توجه به تمهیدات اتخاذ شده در صورت مواجه با هرگونه تخلف و افزایش قیمتی در سطح بازار برخورد جدی می شود.

وی ادامه داد: رصد بازار در این مقطع به صورت چند لایه کنترل خواهد شد و دستگاه های نظارتی از جمله سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان، بازرسی اصناف و همچنین تعزیرات حکومتی مکلف شده اند در چند بخش مختلف به صورت ویژه در سطح بازار، قیمت ها را به دقت رصد و کنترل نمایند و گزارش لازم را نیز به مردم ارائه کنند.

وزیر صمت گفت: بازرسی اصناف و واحد نظارت اتحادیه های صنفی، بخش اول کنترل قیمت در سطح بازار است که انتظار می رود با همراهی اصنافیان عزیز در این حوزه با کمترین مشکل مواجه شویم.

رحمانی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شده است که اتاق اصناف کشور با صنوف مختلف جلسات کارشناسی لازم را داشته باشند و ضمن کنترل موارد، مانع بروز هر نوع تخلف و تخطی در تامین کالای مورد نیاز مردم و قیمت آنها شوند.

وی تصریح کرد: هر گونه افزایش قیمت کالا سوءاستفاده از شرایط موجود است و با متخلفین به طور جدی برخورد خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بازرسین مستقر در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان ها و همچنین بخش نظارتی تعزیرات حکومتی نیز در این شرایط حجم بازرسی‌های خود را افزایش خواهند داد و در قالب گشت مشترک نظارتی سعی خواهد شد جلوی بروز تخلفات به هر میزان ممکن در سطح بازار گرفته شود و البته تعزیرات حکومتی نیز در روند رسیدگی به تخلفات گزارشات ارائه شده به کار خود سرعت می دهد.

رحمانی خاطرنشان کرد: از تمامی ظرفیت‌های نظارتی خود برای جلوگیری از ایجاد تلاطم در سطح بازار استفاده خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *