۳خط مشی وزیر صمت به شورای معاونین

وزیر صمت گفت: «در مراودات تجاری و اقتصادی با کشورهای اطراف ایران از جمله همین ازبکستان، باید روی تمامی زمینه‌ها و ظرفیت‌های همکاری مشترک کار کنیم.»

به گزارش اقتصادملت و به نقل از ایلنا، رضا رحمانی افزود: فرمایشات امید بخش مقام معظم رهبری در مناسبت ۱۳ آبان، در خصوص اقدام مجدانه وزارت صمت برای حل مشکلات واحدهای صنعتی، یک وجه بارز دیگری نیز دارد که مستلزم ورود جدی اقدام مقتضی همه مسئولان این وزارتخانه به پیگیری مشکلات واحدهای در آستانه تعطیلی است.

وی ادامه داد: امروز ضرورت دارد در تصمیم‌گیری‌ها برای هر یک از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور مصالح نظام در نظر گرفته شود و همه عوامل موثر در این حوزه خود را در قبال کشور مسئول بدانند.

رحمانی خاطرنشان کرد: باید پیرو فرمایش مقام معظم رهبری، با رصد دقیق مسائل واحدهای مشکل‌دار و اقدام مقتضی مانع تعطیلی آن‌ها شویم.

وی تصریح کرد: تمامی مدیران ستادی و استانی وزارت صمت، باید در این خصوص در سطح کشور پیش‌قدم باشند و قبل از این که واحدی دچار مشکل حاد شود موارد را پیگیری و موانع را تا حد ممکن رفع کنند.

لزوم فعال سازی ظرفیت های مشترک همکاری با ازبکستان

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسه پیش روی کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ازبکستان در ۲۰ ام آذرماه سالجاری گفت: در همین بازه زمانی طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته نمایشگاه اختصاصی ایران در تاشکند برگزار خواهد شد که انتظار دارم واحدهای حاضر در این نمایشگاه ارائه تولیدات باکیفیت را در دستور کار خود قرار دهند.

رحمانی افزود: در مراودات تجاری و اقتصادی با کشورهای اطراف ایران از جمله همین ازبکستان، باید روی تمامی زمینه ها و ظرفیت های همکاری مشترک کار کنیم.

تکمیل ظرفیت خالی واحد های تولیدی کشور با توسعه صادرات

وی با اشاره به سفر اخیر خود به کشور چین و حضور در نمایشگاه واردات شانگهای، تصریح کرد: طبق آمار موجود کشور چین در سال گذشته میلادی بالغ بر دو هزار و ۳۰۰ میلیارد دلار واردات انواع کالا را داشته است که سهم ایران در تامین این اقلام کالایی بسیار ناچیز است و باید با توجه به زمینه های موجود بتوانیم سهم مناسبی از این بازار بزرگ صادراتی را به خودمان اختصاص دهیم.

وزیر صمت اضافه کرد: توسعه بازارهای صادراتی نیازمند برنامه ریزی هوشمندانه و هدف‌گذاری دقیق نیز هست و متناسب با نیازهای کشورهای مقصد صادراتی باید روی کیفیت و کمیت کالاهای صادراتی خود کار کنیم و آنها را توسعه بخشیم.

رحمانی خاطرنشان کرد: با توجه به برخی فرصت های صادراتی می‌توانیم به سهولت ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی کشور را تکمیل کنیم که این مهم نیازمند توجه ویژه، دریافت دقیق اطلاعات و برنامه‌ریزی کاملاً کاربردی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *