برگزاری همایش پدافند غیرعامل با حضور مدیران ارشد بانک ملی

همایش پدافند غیرعامل با محوریت پدافند رسانه ای، اقتصادی و زیستی امروز با حضور مدیران ارشد بانک ملی ایران برگزار شد.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در این همایش که با حضور مسعود خاتونی عضو هیات مدیره و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک، عباس شفیعی عضو هیات مدیره و معاون پشتیبانی بانک، مدیران امور، روسای ادارات کل ستادی، روسای ادارات امور شعب تهران و شعب مستقل در اداره کل آموزش بانک برگزار شد، فرصت ها و تهدیدهای حوزه سایبری، نقش رسانه ها در پدافند غیرعامل و… از سوی اساتید و صاحبنظران این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

عباس شفیعی در این مراسم با اشاره اهمیت بحث پدافند غیرعامل در کشور گفت: هشتم آبان ماه سالروز تاسیس سازمان پدافند غیرعامل در کشور است که با تاسیس این سازمان نیز اقدامات سازمان یافته ای در نهادهای مختلف از جمله بانک ملی ایران شکل گرفت. از آنجا که ذات فعالیت بانکداری حفاظت و صیانت از اموال و سپرده های مردمی است بنابراین در بانک نیز به گونه ای با فعالیت های پدافند سر و کار داریم.

رییس کمیته پدافند غیرعامل بانک افزود: حوزه IT بسیار حساس است به گونه ای که سامانه های بانکی با انواع تهدیدات مواجه هستند و ما ضمن مدیریت این تهدیدها و حضور پر رنگ در حوزه سایبری، مانورهای آمادگی را نیز از جمله مانور قطع اینترنت برگزار می کنیم که خوشبختانه مانور اخیر با موفقیت و بدون ایجاد هیچ گونه خللی در امور روزمره بانک در حضور مسئولان سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

عضو هیات مدیره و معاون پشتیبانی بانک با تاکید بر اینکه بانک ها به عنوان سربازان جنگ اقتصادی کشور باید آمادگی مقابله با انواع تهدیدها را داشته باشند، خاطر نشان کرد: کمیته عالی پدافند غیرعامل در بانک ملی ایران فعال بوده و طی چند سال اخیر اقدامات بزرگی نیز در این راستا صورت گرفته است. از سویی در سال گذشته بحث بحران نیز به حیطه وظایف این کمیته اضافه شد که حضور فعال بانک در ساماندهی سیل گسترده امسال می تواند نمودی از مدیریت بحران بانک باشد.

همچنین علی ملازمانی معاون آموزش و پژوهش زیستی قرارگاه پدافند غیرعامل در این همایش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پدافند غیرعامل همانند مصونیت بدن انسان است، گفت: کاهش میزان آسیب پذیری، تسریع مدیریت بحران، ارتقای پایداری ملی و افزایش بازدارندگی را می توان از جمله اهداف پدافند غیرعامل دانست.

سید احمد موسوی صمدی مدیر گروه اجتماعی شبکه چهار سیما نیز با بیان اینکه امروز دیگر جنگ نرم و سخت مطرح نیست و بحث قدرت هوشمند به عنوان مکمل این دو به میان آمده است، گفت: رسانه ها امروز به جهت دارابودن 5 بعد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی بسیار مهم هستند و داده ها در عصر رسانه ای، کارکرد بسیار قدرت آفرین دارند که بحث سواد رسانه ای می تواند در این بخش نقش بسیار جدی داشته باشد.

وحید شقافی شهری عضو هیات مدیره و استاد اقتصاد دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه تا سال 1289 اقتصاد ایران سنتی و کشاورزی محور بود و از سال 1300 وارد دوران اقتصاد نفتی شدیم، گفت: در سال 1329 نفت ملی شد و اولین تحریم نفتی علیه ایران نیز از سوی انگلیس اعمال شد. در دهه 50 کشور بیشترین میزان درآمد نفتی را داشت و پس از انقلاب علی رغم تمامی سیاست های کلی نتوانستیم از اقتصاد نفتی رهایی یابیم که بر همین اساس مقام معظم رهبری در سیاست های اقتصاد مقاومتی بر دو محور درون زایی و برون نگری اقتصاد برای دستیابی به دیپلماسی اقتصادی تاکید می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *