حمایت ویژه از پیشران‌های صنعتی کشور در دستور کار

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه اقتصاد مقاومتی این وزارتخانه با محوریت طرح رتبه‌بندی و تکریم سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برتر کشور، گفت: واحد های پیشران صنعتی با توجه به اهمیت شان در ایجاد ارزش افزوده در زنجیره تولید کشور و تکمیل تولیدات واحدهای کوچک و متوسط صنعتی، مورد حمایت ویژه وزارت صمت خواهند بود.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از شاتا، رضا رحمانی افزود: باید شکل حمایت های انجام گرفته از بنگاه های بزرگ و همچنین واحدهای کوچک و متوسط به گونه‌ای باشد که دچار افراط و تفریط در این دو بخش نشویم چرا که بنگاه های بزرگ به نوعی به صورت سازمانی با بنگاه های خرد در ارتباط بوده و در تأمین بخشی از نیازهای خود به این واحدها نیازمند هستند.

وی ادامه داد: شرکت های بزرگ به عنوان پیشران و لوکوموتیو صنعت عمل می کنند و روند حمایت از این واحد ها نباید به گونه‌ای در جامعه مطرح شود که تضادی در منافع میان این دو حوزه ایجاد کند.

رحمانی خاطرنشان کرد: اگر واحدهای خرد و کوچک به عنوان زنجیره واحدهای بزرگ عمل کنند در این صورت امکان شکست بنگاه های بزرگ و پیشران به حداقل ممکن می‌رسد و ضرورت دارد در این راستا ارتباط دقیق و موثری میان این دو بخش برقرار شود.

لزوم نظام مند کردن روند شناسایی، تکریم و ارائه مشوق ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح رتبه‌بندی و تکریم سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برتر گفت: این طرح و روش های اعتبارسنجی واحدها دارای اهمیت فراوانی است و باید رتبه بندی را به عنوان یک ارزش به شمار آوریم.

رحمانی افزود: در چارچوب شاخص های تعریف شده برای این طرح می‌توانیم مزیت ها و فرصت های بهتری را در اختیار کارآفرینان و تولیدکنندگان موفق و برتر کشور قرار دهیم که از جمله آنها می‌توان به ایجاد برخی تسهیلات ویژه در روند امور و درخواست های ایشان اشاره کرد.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد روند شناسایی، تکریم و ارائه مشوق ها به واحدهای برتر در طول سال با یک شکل نظام مند شده تری نسبت به قبل انجام گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *