شرکت‌های دانش‌بنیان مجوز استقرار در داخل شهرها را دریافت کردند

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از صدور مجوز استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در محیط‌های شهری بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری خبر داد.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از خبرنگار مهر، سورنا ستاری صبح امروز در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: «دانش‌بنیان» چیزی جز زیست‌بوم نیست و زیست‌بوم نیز همین همدلی‌ها و تفاهم‌ها است.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان متخصص ما توانایی برنامه‌نویسی درباره حوادث غیرمترقبه و پیش‌بینی وقوع این حوادث را دارند و در داخل نیز امکان تولید این نرم‌افزارها وجود دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افزود: موضوع تفاهم نامه ای که امروز با وزیر راه و شهرسازی به امضا رسید، طراحی شهرهای هوشمند است چرا که آینده ما شهرهای هوشمند است و چه بخواهیم و نخواهیم باید به سمت داشتن شهرهای هوشمند برویم.

ستاری تصریح کرد: امروز همچنین با وزیر راه و شهرسازی تفاهمی در خصوص توسعه پارک فناوری پردیس از محل اراضی شهر جدید پردیس امضا کردیم.

به گفته وی، شورای عالی شهرسازی اخیراً مصوبه‌ای داشته است که شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند در محیط‌های شهری مستقر شوند که خبر بسیار خوبی برای ما بود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور درباره تفاهمنامه با سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: به حوزه ساخت رادارهای پیچیده و های‌تک هواشناسی ورود کرده‌ایم و مطمئن هستیم شرکت‌های دانش‌بنیان ما از پس آن برمی‌آیند.

ستاری در خصوص تفاهمنامه با سازمان راهداری اظهار داشت: بحث الکترونیکی کردن صدور بارنامه و سایر رویدادهای جاده‌ای چه در حوزه باری و چه مسافری را با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دنبال خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *