توجه به بانکداری الکترونیک ضروری است

به گزارش خبرنگار ما؛ دکتر علی دیواندری دبیر پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت که 21 و 22 دی ماه در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود؛ افزود: در جامعه ما روزانه بیش از میلیون ها تراکنش الکترونیکی انجام می شود که این حجم با استفاده از بستر آی.تی (فناوری اطلاعات) می تواند منجر به ارتقاء این حوزه شود.
وی بستر آی.تی را بخش مهمی در ارائه خدمات بانکی دانست و گفت: نظام بانکی کشور با حجم زیاد تراکنش های الکترونیکی، راهی به جز پیشرفت در بانکداری الکترونیکی ندارد؛ ضمن اینکه همه اتفاقاتی که در فضای آی.تی رخ می دهد، بر بانکداری اثرگذار است.
دکتر دیواندری گفت: بانک ها با بانکداری الکترونیک، روش های نوین کنترل پول های نوین و خدمات نوین را به کار می گیرند.
وی با یادآوری اینکه روش های سنتی بانکی در بانک های مرکزی دنیا دیگر استفاه نمی شود، افزود: بانک های مرکزی دنیا با استفاده از صنعت بانکداری الکترونیکی، نظارت و کنترل شبکه بانکی و بازار پول را انجام می دهند.
دیواندری در خصوص این همایش  گفت: در همایش سالانه نظام های پرداخت و بانکداری الکترونیکی به دنبال نیازها و معرفی راهبردهای نوین این صنعت در کشور هستیم.
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به کاستی های شبکه بانکی کشور در صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیکی گفت: رفع تحریم های بانکی فرصت ها و تهدیدهایی را به همراه دارد.
دیواندری افزایش خدمات و ایجاد سیستم های نوین و خدمات به روز دنیا به مشتریان را از فرصت های رفع تحریم ها دانست و تصریح کرد: از طرف دیگر به دلیل وقفه 6 تا هفت ساله ای که بین شبکه بانکی ما و دنیا اتفاق افتاده، خلا و فاصله ای به وجود آمده که باید حوزه بانکداری الکترونیکی به آن بپردازد و به سرعت توازن لازم برای برقراری ارتباط با بانک های دنیا را ایجاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *