فعالیت اکتشافی ایمیدرو در ۵۱ پهنه و ۲۵ استان فعال

مدیر اکتشاف ایمیدرو در همایش توسعه فعالیت های اکتشافی ایران؛ پهنه ها، فرصت ها و چالش ها ازفعالیت ایمیدرو در ۵۱ پهنه و ۲۵ استان فعال خبر داد.

به گزارش اقتصادملت، اصغرزاده مدیر اکتشاف ایمیدرو نیز در همایش توسعه فعالیت های اکتشافی ایران؛ پهنه ها، فرصت ها و چالش ها ضمن تشکر از وزیر صنعت، معدن و تجارت بابت اعتمادی که به ایمیدرو بابت اکتشاف پهنه ها دارند، گفت: نقاط اصلی اکتشافات دنیا استرالیا، قاره آفریقا و قاره آمریکاست و در این نقاط اهداف اکتشافی بیشتر به سمت اکتشافات طلا رفته است.
وی با بیان اینکه در کشورمان ایران بشترین اکتشاف مربوط به مس و سپس سنگ آهن و زغالسنگ است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که ما تنها به دنبال سودآوری نیستیم و هدف ما توسعه صنایع پایین دستی است.
وی تاکید کرد: هر گاه قیمت فلزات افزایش می یابد به همان میزان بودجه اکتشافی نیز افزایش می یابد و بر عکس؛ از این رو در سال ۲۰۱۹ پیش بینی این است که بودجه اکتشافات نسبت به سال ۲۰۱۸ به میزان ۱۰ درصد افزایش یابد.
اصغرزاده در ادامه افزود: تقاضا برای مواد معدنی در دنیا هر ۲۰ سال ۲ برابر می شود؛ در حالی که یافتن معادن جدید سخت شده و معادن قبلی به دلیل اتمام ذخایر از چرخه خارج می شوند؛ لذا ما نیازمندیم که برای اکتشافات و معدنکاری به عمق برویم.
وی گفت روش ژئوفیزیک و روش های تحلیلی در اکتشافات عمیق می تواند به ما کمک کند. هدف ما از اکتشافات، رفع کمبود مواد معدنی و خوراک صنایع و جلوگیری از واردات مواد معدنی و ایجاد اشتغال و توسعه متوازن در کشور است.
به گفته وی در ایمیدرو در ۳ محور اکتشافات انجام می شود و ایمیدرو در این زمینه دارای استراتژی هایی از قبیل جذب سرمایه گذار، کشف منابع معدنی متنوع، کمک به توسعه متوازن، تبدیل معدن به عنوان یکی از محورهای مهم اقتصاد کشور است.
اصغرزاده خاطرنشان کرد: از سال ۹۳ که فعالیت اکتشافی ایمیدرو در پهنه ها آغاز شد؛ در ۵۱ پهنه و ۲۵ استان فعال بوده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *