استاندار تهران :هیچ شغل و مسئولیتی شریف‌تر و با تعهدتر از حرفه‌های پزشکی نیست

استاندار تهران گفت: هیچ شغل و مسئولیتی شریف‌تر و با تعهدتر از حرفه‌های پزشکی نبوده و هیچ خدمتی به اندازه اعطای سلامتی به مردم، نزدیک‌تر به خدا نیست. در نتیجه شغل پزشکی، علمی، تخصصی و پر مسئولیت است.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از آی هینا، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم روز پزشک و روز داروساز که در سازمان بیمه سلامت برگزار شد،‌ ضمن تبریک این مناسبت‌ها افزود: افرادی که دارای هوش و ذکاوت بالایی هستند، این رشته را برای تحصیل و کسب تخصص و ارائه خدمت به مردم انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از برگ‌های زرین ارائه خدمت کشور در گروه‌های پزشکی رقم خورد. گروه پزشکی در افزایش امید به زندگی، کاهش مرگ و میر مادران باردار، کاهش مرگ و میر اطفال زیر یک سال، انجام پژوهش‌های مختلف، دستاوردهایی در زمینه دارو بسیار موفق بودند و این نقطه درخشان و ارزشمندی است که به برکت نیروی انسانی تامین شده این افتخارات نصیب کشور شد.

محسنی بندپی بیان کرد: در ادامه راه باید در ۴ رکن دولت، سازمان‌های بیمه گر، سازمان‌های ارائه دهنده خدمت و مردم باید مرور کرده و ببینیم چه کارهایی به اصلاحات نیاز دارد تا نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود. مشتریان اصلی بازار سلامت، مردم یا بیمه شدگان هستند. این ۴ رکن باید ارزش آفرینی کنند.

پیچیده‌ترین بیماری‌ها را می‌توانیم توسط متخصصان درمان کنیم و ضعفی نسبت به متخصصان سایر کشورها وجود ندارد و این یک نعمت برای کشور محسوب می‌شود.

استاندار تهران اظهار داشت: در زمینه سلامت جسمی موفقیت‌های خوبی کسب کردیم و در کنار آن باید به سلامت اجتماعی هم توجه کنیم، زیرا تاکنون در این زمینه غفلت شده است. وزارت بهداشت نگاه همه جانبه را نسبت به سلامت اجتماعی نداشته است. همچنین نگاه به سالمندان باید در سیاست گذاری‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: متخصص‌ترین سازمان در نظام سلامت، سازمان بیمه سلامت است و می‌توان شرایطی را فراهم کرد که این سازمان نقش اصلی خود را در حمایت از بیمه شدگان و ارائه مشاوره و مددکاری انجام دهد. اگر این سازمان در همه ابعاد تقویت و حمایت شده و منابع مالی آن تامین شود تا تولیت لازم را در نظام سلامت داشته باشد و بیمه شدگان بدانند سازمانی پیگیر ارتقای سلامت آنهاست که از پیشگیری و ارائه خدمات و مدیریت بیماری و تداوم آن را انجام می‌دهد.

محسنی بندپی گفت: در کره جنوبی سازمان بیمه‌گری وجود دارد که همه تعریف‌های ما در تئوری و اجرایی را انجام می‌دهد. حتی اگر فردی از محله به محله دیگر یا از شهر به شهر دیگر برود، اولین جلسه‌ای که با او می‌گذارند، کارشناس‌های بیمه با او صحبت می‌کنند و آسیب‌های اجتماعی و شرایط محل جدید زندگی بیمه شده را به او اطلاع می‌دهند.

استاندارد تهران بیان کرد: با حضور متخصصان در سازمان بیمه سلامت و تجربه ارزشمند مدیرعامل این سازمان، می‌توان به توانمند شدن بیمه شدگان امیدوار بود. این سازمان در زمینه پرونده الکترونیک سلامت، اقدامات پیشگیرانه، سطح بندی خدمات، نظام ارجاع و اجرای راهنماهای بالینی بسیار موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *