رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار: آمادگی کامل بورس کالا برای عرضه کلیه محصولات کشاورزی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که بازار سرمایه و بورس کالا آمادگی و ظرفیت را برای عرضه کلیه محصولات کشاورزی را دارند که در این زمینه اولویت روی کالاهایی از قبیل کشمش، خرما و سیب است که همگن‌ترند.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از سنا، شاپور محمدی در حاشیه مراسم سومین لیگ ستارگان اظهار داشت: پیش از این فرآیند سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها با محدودیت‌هایی مواجه بود که به خواست سرمایه‌گذاران و فعالان بازار، این محدودیت‌ها را رفع و تلاش کردیم محیط فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری را شفاف‌تر کنیم.
وی تصریح کرد: به زودی دستورالعمل جامع صندوق‌های سرمایه گذاری ابلاغ و نحوه فعالیت این صندوق‌ها تسهیل خواهد شد.


رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوالی مبنی بر اعلام آمادگی بورس کالا برای عرضه محصولات باغی اظهار داشت: بازار سرمایه و بورس کالا این آمادگی و ظرفیت را دارند و ما کلیه محصولات کشاورزی را که از نظر همگنی در بازار سرمایه قابلیت معامله داشته باشند، دنبال می کنیم؛ البته اولویت ما در بورس کالا ، روی کالاهایی از قبیل کشمش و خرما و سیب است که همگن‌ترند.


محمدی در خصوص رقابت های لیگ ستارگان بورس در سومین دوره برگزاری هم گفت: مسابقات، خوب بود و شرکت کنندگان از دانشگاه های مختلف ، بسیار باانگیزه به این رقابت ها آمده بودند .امیدواریم در این جشنواره بحث یادگیری و فرهنگ صحیح سرمایه گذاری نیز بیش از پیش تقویت شود .


سخنگوی سازمان بورس افزود: لیگ ستارگان بورس همچنین از این پتانسیل برخوردار است که به تحلیل در بازار سرمایه عمق ببخشد و فرهنگ سازی را ارتقا دهد. این رویداد سرفصل های دانشگاهی را بیش از قبل به بحث های کاربردی و عملیاتی نزدیک مس کند.


محمدی سپس به خبرنگاری که درباره تقدیر رئیس جمهور از عملکرد سازمان بورس پرسید، پاسخ داد: به هر حال با توجه به تحولات متعدد بین المللی و داخلی در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی و فراز و نشیب های بازارها ، خوشبختانه بازار سرمایه توانسته است تصویری با ثبات از خود ارائه دهد .


وی افزود: البته بخش اعظم این نتیجه، به حضور افراد متخصص و متعهد و دلسوز در بازار سرمایه و همچنین فعالان بازار و سرمایه گذارانی برمی گردد که عمدتا از تحصیلات بالا و تجربیات خوبی برخوردارند .ضمن اینکه فرهنگ سرمایه‌گذاری در فعالان بازار سرمایه ارتقا یافته و افراد، غالبا عادت به تحلیل و کسب درآمد از راه تحلیل کرده اند و طبیعتا همه اینها به ثبات بازار کمک کرده است.


او گفت: طبیعتا سازمان بورس و ارکان بازار سرمایه ، شانی جز خدمتگزاری برای خود قائل نیستند و تلاش می کنند که بازار سرمایه از آرامش و قواعد خوبی برای هدایت و راهبری برخوردار باشد.


محمدی در پایان ابراز امیدواری کرد که بازار سرمایه بتواند در آینده نیز همچنان از فعالان فرهیخته و با دانش کافی بهره مند شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *