پاسخ به بیش از ۱۰ هزار پرسش مخاطبان بانک مسکن

تازه‌ترین گزارش از مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن (Call Center) نشان می‌دهد در اولین ماه تابستان ۱۰ هزار و ۶۹۶ پرسش با این مرکز برقرار شده است.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، اولین ماه تابستان اگرچه همواره به شکل سنتی با رونق نسبی معاملات مسکن در مقایسه با بهار همان سال روبرو می‌شود، اما امسال یک تابستان استثنایی در بازار مسکن رقم خورد و به دلیل اینکه متقاضیان مصرفی مسکن به کلی بازار را ترک کرده‌اند، از تعداد معاملات به شکل بی‌سابقه کاسته شد؛ طوری که در این ماه حدود 4200 فقره آپارتمان در پایتخت به فروش رسید. این حجم از معامله در حالی در تیرماه رقم خورد که دست‌کم در طول پنج سال اخیر سابقه نداشته در یک ماه عادی (به استثنای فروردین ماه که نیمه تعطیل است)، حجم معاملات مسکن تا این اندازه کاهش یابد.

اما در عین حال تعداد تماس‌ها با متقاضیان بانک مسکن نشان می‌دهد گروهی از متقاضیان بالقوه خرید مسکن که فعلا بازار را ترک کرده‌اند، در صدد هستند در اولین زمان ممکن وارد بازار شوند، چراکه بیشترین سوالات مطرح شده در این تماس‌ها درباره انواع تسهیلات بانک مسکن بوده است.


بر اساس این گزارش، بیش از 2600 نفر از تماس‌گیرندگان با مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن درباره کم و کیف به‌صرفه ترین و ارزان‌ترین تسهیلات شبکه بانکی برای خانه‌دار شدن که بالاترین سقف را هم در حال حاضر به خود اختصاص داده است، سوال کرده‌اند. عمده این افراد خواهان اطلاع از نحوه استفاده از امتیاز حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم بوده و درباره نحوه سپرده‌گذاری، تغییر احتمالی در سقف این تسهیلات در ماه‌های آینده و نیز شرایط استفاده از این تسهیلات برای زوجین بوده‌اند.


تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم (تسه) و نیز تسهیلات جعاله تعمیرات مسکن که به پیوست تسهیلات خرید قابل پرداخت است، رتبه دوم و سوم سوالات پرتکرار ماه گذشته را به خود اختصاص داده‌اند طوری که درباره تسهیلات اوراق بیش از 2420 پرسش و درباره تسهیلات جعاله 1600 پرسش با مرکز ارتباط با مشتریان برقرار شد.


تعویض وثیقه و نیز انتقال مانده بدهی دو موضوع پرتکرار دیگر در تماس‌ها با مرکز ارتباط با مشتریان بوده است و شماری از تماس‌گیرندگان ابهامات خود درباره این دو اقدام را عنوان کرده‌اند.


تعویض وثیقه، فرایندی است که بانک مسکن طراحی کرده تا کسی که خانه‌ای را با استفاده از تسهیلات این بانک خریده، در زمان تبدیل به احسن ملک بتواند روی آپارتمان جدید خود نیز از مانده همین تسهیلات استفاده کند و الزاما ناگزیر به انتقال این تسهیلات به خریدار ملک اول نباشد.


در عین حال انتقال مانده بدهی نیز امکان دیگری است که در اختیار تسهیلات‌گیرندگان قرار دارد تا بتوانند ملکی که با استفاده از تسهیلات خریده‌اند را با مانده تسهیلات به خریدار جدید واگذار کرده و خود بتوانند در صورت تمایل برای خرید ملک جدید، یک وام بانکی جدید دریافت کنند.


کارشناسان مرکز ارتباط با مشتریان طی تیر ماه به 854 تماس که به طرح سوال درباره این دو فرایند در بانک مسکن پرداخته بود، پاسخ داده و پیشنهادهای مردمی را نیز طی گزارش‌های رسمی به مدیران ارشد بانک مسکن منتقل کردند.


به گزارش هیبنا، در تیرماه، شش هزار و 454 تماس به صورت تلفنی، 213 تماس به صورت پیام الکترونیکی و 57 سوال به صورت پیغام در سامانه صوتی با مرکز ارتباط با مشتریان ثبت شده است.


شهروندان تهرانی جهت برقراری ارتباط تلفنی با این مرکز می‌توانند همه روزه از ساعت 7:30 تا 16 و پنج‌شنبه‌ها تا ساعت 13 با شماره تلفن 1830 و هموطنان ساکن در سایر شهرها نیز می‌توانند ‌با شماره 02161088 تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *