برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان «پترول»

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت گروه سرمایه گذاری ایرانیان «پترول» از زیر مجموعه های هلدینگ خلیج فارس برگزار و سهامداران با تقسیم ۶۰ درصدی سود به میزان ۱۵۰ ریال موافقت کردند.

به گزارش اقتصادملت، این مجمع با حضور ۹۴ درصدی سهامداران به ریاست سرکانیان و با نظارت رحیمیان سرای و قهاری و دبیری اشرف زاده مدیر عامل شرکت پترول در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

رسول اشرف زاده نائب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان(پترول) گفت: در سال مالی جاری دو واحد الفین و SRU پتروشیمی ایلام، کود شیمیایی اوره لردگان و واحد سولفات پتاسیم ارومیه به بهره‌برداری می‌رسند که به دلیل جامعیت این دو پروژه، سودآوری قابل‌توجهی عاید پترول خواهد شد.

به گفته اشرف زاده، در سال مالی گذشته باتوجه سودآوری زیرمجموعه‌های پترول، درآمد هر سهم این شرکت با رشد ۱۱۵ درصدی روبرو شد که رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تا پایان سال مالی ۹۸ سهام دو‌ شرکت پتروشیمی ایلام و ارومیه در بورس اوراق بهادار عرضه خواهند شد.

مدیر عامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان از واگذاری سهام شرکت ها خبر دادو گفت: وی در ادامه به اصلاح ساختار مالی شرکت پرداخت و گفت: پترول تصمیم دارد تا با واگذاری بخشی از سهام شرکت پتروشیمی دهدشت، بروجن و گچساران، بخشی از بدهی‌های ارزی خود به هلدینگ خلیج فارس تسویه کند.

اشرف زاده همچنین اظهار کرد: شرکت در نظر دارد تا با انتشار اوراق مشارکت، اوراق صکوک و سلف به تامین مالی پروژه‌های در دست اجرا شتاب بیشتری بخشد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان در ادامه افزود: امسال برنامه عرضه اولیه سهام شرکت‌های پتروشیمی ارومیه و ایلام را داریم. سال‌های آینده نیز بر حسب شرایط، این کار انجام خواهد شد. ورود شرکت‌ها به بورس برای ما در اولویت است.

وی ادامه داد: سهامداران موافق افزایش سرمایه هستند. بنابراین گزارش آن آماده می‌شود و مراحل طی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان افزود : برنامه توسعه‌‌ای شرکت یک برنامه پنج ساله است که بیشتر روی تکمیل زنجیره ارزش تمرکز دارد. هیچ پروژه جدیدی شروع نمی‌شود و روی طرح‌های کنونی شرکت کار خواهد شد.

اشرف زاده در ادامه گفت : سرمایه گذاری اولیه شرکت پترول مبلغ ۱۰۰میلیون ریال بوده که پس از افزایش سرمایه طی دو مرحله به مبلغ ۲۰،۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته لست.

وی افزود :در حال حاضر با تغییرات ابجاد شده در مبلغ سرمایه و ترکیب سهامداران ،شرکت پتروشیمی خلیج فارس به همراه شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد ،پتروشیمی مبین و مدیربت توسعه سرمایه گروه پتروشیمی ایرانیان با مالکیت ۷۷.۵۶ درصد از سهام این شرکت سهامدار اصلی شرکت می باشد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان بهینه سازی و تسویه بدهی های شرکت ،اصلاح ساختار سرمایه برهی از شرکت های تابعه،پذیرش سهام برخی از شرکت های تابعه در بورس و … برخی از اهداف شرکت پترول خواهد بود.

وی سپس به چشم انداز شرکت پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان پرداخت و افزود:قرار گرفتن در فهرست ۳ شرکت برتر صنعت سرمایه گذاری پتروشیمی کشور تا افق ۱۴۰۰، پاسحگویی ،شفافیت و افشاء تخصص گرایی و توانمند سازی سرمایه های انسانی با رویکرد مدیزیت دانش ،روز آمدی؛خلاقیت و نوآوری ،وفاداری به تعهدات در قبال سهامداران و ذینفعان ولزوم شایسته سالاری در جهت رشد و تعالی از جمله برنامه های شرکت پترول در افق ۱۴۰۰ است.

گفتنی است در پایان برگزاری مجمع سهامداران، تقسیم ۶۰ درصدی سود به میزان ۱۵۰ ریال را تصویب کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *