مراسم معارفه معاون جدید برنامه‌ریزی، پشتیبانی و توسعه مدیریت برگزار شد

مدیرعامل در جلسه معارفه معاون جدید برنامه ریزی، پشتیبانی و توسعه مدیریت گفت: تحول پست با تغییر نگرش و همدلی امکان پذیر است.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، در این جلسه که در ساختمان مرکزی برگزار شد، اعضای هیئت مدیره، معاونین مدیرعامل و جمعی از مدیران ستادی حضور داشتند.
حسین نعمتی معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل در این جلسه ضمن قدردانی از خدمات علیرضا زرگوش عضو هیئت مدیره که به مدت دو ماه سرپرستی این معاونت را برعهده گرفته بود، با اشاره به برنامه عملیاتی جدید پست گفت: در چند سال اخیر این شبکه فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده و با توجه به سمت و سوی دنیای کسب و کار، تجربه نوینی را همسو با این مسیر برگزیده است.
نعمتی ماموریت معاونت برنامه ریزی که منابع انسانی، تجهیزات و امکانات در اختیار دارد را بسیار سخت دانست و گفت: نیروی انسانی محور اصلی مجموعه پست است که آموزش آنها منجر به افزایش بهره وری خواهد شد و بر همین اساس برنامه های این حوزه نیاز به بازنگری اساسی دارد.
معاون وزیر دقت در عقد قراردادها را یکی دیگر از مطالبات مهم مسئولان ارشد از معاونت برنامه ریزی دانست و گفت: این شبکه براساس هزینه و فایده اداره می شود از این رو باید در هنگام عقد قراردادها همه جوانب را در نظر گرفت تا از ضرر و زیان مجموعه جلوگیری شود.
مدیرعامل تصریح کرد: اساسنامه جدید پست امکان تبدیل سرمایه به احسن را فراهم کرده و با مدیریت به روز منابع مالی و استفاده بهینه از تجهیزات و امکانات موجود، اقدام مهمی در زمینه کنترل هزینه ها و کاهش بار مالی مازاد برخواهیم داشت که این امر هم با دور شدن از تفکر دولتی امکان پذیر است.
معاون وزیر رشد 28 درصدی درآمد پست طی دو ماه اخیر را حاصل باز شدن درهای پست به روی کسب و کارهای نوین دانست و گفت: در سیستم مشارکتی ضمن توسعه نفوذ خدمات پستی در جامعه، کسب و کارهای نوین نیز امکان ارائه خدمات جدید و رقابت در عرصه اقتصادی را خواهند یافت که در نهایت به گسترش بازار پستی می انجامد.
رئیس هیئت مدیره پست با تصریح این که شرایط رو به بهبود است گفت: با انتخاب آقای محسنی که از مجموعه پست و کاملا به مسائل حوزه خود آشنا و مسلط است، امید می رود مجموعه مدیریتی پست با توان مضاعف به سمت اهداف مدنظر پیش رفته و سیاست های جدید را به خوبی پیاده نماید.
در این جلسه و پیش از سخنان مدیرعامل، علیرضا زرگوش عضو هیئت مدیره که در دو ماه گذشته سرپرستی این معاونت را برعهده داشت طی سخنانی گفت: شفاف سازی در صدور احکام و رفع ایرادات فنی یکی از اقدامات خوبی بود که طی این مدت انجام شد.

وی همچنین از بحث آموزش به عنوان یک خلاء بزرگ یاد کرد و گفت: مقرر شده تا پس از جمع آوری موضوعات آموزشی از زیرمجموعه و بازنگری در سرفصل های قبلی و به روز رسانی آن، برنامه زمانبندی تهیه و در جلسات ویدئو کنفرانس و با استفاده از اساتید برجسته، جلسات آموزشی برای کارکنان برگزار شود.
زرگوش وصول مطالبات، ساماندهی نرم افزارهای متعدد موجود، تشکیل کمیته شفاف سازی و نظارت مستمر بر هزینه ها را از اقدامات مهم این حوزه دانست و خواستار ادامه این روند توسط معاون جدید حوزه برنامه ریزی در این زمینه ها شد.
عضو هیئت مدیره از تعیین تکلیف املاک مازاد و پیگیری مستندسازی و جمع آوری اطلاعات و پالایش و به روزرسانی آن به عنوان یکی از مهم ترین اقدامات این حوزه یاد کرد و گفت: با انجام این امر ضمن کاستن از هزینه ها، تکلیف بسیاری از منابع مالی موجود نیز مشخص خواهد شد.
وی برنامه راهبردی این حوزه را در سه عنوان خلاصه کرد و گفت: سه هدف اصلی در این معاونت وجود دارد که با تشکیل 3 کمیته پیگیر به سرانجام رسیدن آن ها هستیم که شامل مدیریت منابع انسانی، بودجه ریزی عملیاتی و قیمت تمام شده خدمات است.
زرگوش ادامه داد: برنامه مدونی برای اداره حداقل 15 استان کشور به صورت هیئت امنایی از بعد درآمد و هزینه داریم که به زودی به مرحله اجرا در خواهد آمد.
قادری عضو دیگر هیئت مدیره نیز گفت: هدفمندی و استفاده از توان نیروی انسانی باید از شعار خارج و به هدف اصلی مجموعه معاونت برنامه ریزی تبدیل شود.

وی ارائه توانمندی پست در عملکرد را حاصل تلاش نیروی انسانی متخصص و مسئول دانست و تصریح کرد: داشتن یک برنامه عملیاتی با محوریت نیروی انسانی کمک شایانی به مجموعه پست و پیشبرد اهداف سازمانی خواهد کرد.
محمد محسنی معاون برنامه ریزی، پشتیبانی و توسعه مدیریت نیز در این جلسه با تشریح برنامه های خود در این بخش گفت: سیستمی کارآمد و اثربخش است که پیش از دریافت پیام کمک، برنامه مدون داشته باشد و بر همین اساس تمام سعی خود را در این راه خواهم نمود.
وی از طرح تحول دیجیتال پست به عنوان گام اساسی در جهت همسویی با دنیای کسب و کار یاد کرد و گفت: بر اساس این طرح ماموریت های جدیدی برای این معاونت تعریف شده و مجموعه برنامه ریزی نیز در همین مسیر گام برخواهد داشت تا ضمن دفاع از حقوق پست و کارکنان، از دنیای کسب و کار نیز عقب نماند.
این جلسه با سخنان سایر حاضران و بیان نقطه نظراتشان در این زمینه پایان یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *