فرآیندهای پُرکاربرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری چک لیست‌دار شدند

سازمان بورس و اوراق بهادار چک‌ لیست‌هایی برای تعدادی از فرایندهای پُر کاربرد حوزه اجرایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری تدوین و ابلاغ کرد.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از سنا؛ رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب بالا و در خصوص ضرورت تدوین این چک لیست‌ها گفت: تسریع در بررسی درخواست‌های فعالان بازار سرمایه و همچنین ایجاد تعامل سازنده با بخش‌های اجرایی مربوطه، همواره یکی از اهداف سازمان بورس و اوراق بهادار بوده که در این راستا برنامه‌های متعددی در دست اجرا است.

رضا نوحی ادامه داد: یکی از برنامه‌های یادشده، اعلام حداقل موارد کنترلی سازمان بر درخواست‌های اجرایی متقاضیان است تا از این طریق متقاضیان نسبت به مدارک و مستندات لازم آگاهی یافته و بتوانند در زمان کوتاه‌تری با تامین مدارک و مستندات مربوطه، نسبت به تاسیس انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری، دریافت مجوز ثبت صورت‌جلسات صندوق‌ها و همچنین سایر امور اجرایی صندوق‌های فعال اقدام کنند.

وی به مفاد چک‌ لیست‌های مرتبط با مراحل مختلف صندوق‌های در شرف تاسیس اشاره کرد و افزود: این چک‌ لیست ها شامل دریافت مجوز موافقت اصولی، تاسیس، پذیره‌نویسی و صدور مجوز فعالیت می‌شود. همچنین در چک‌ لیست‌های مرتبط با امور اجرایی صندوق‌های فعال، مواردی همچون تمدید مجوز فعالیت، تغییر مدیران سرمایه‌گذاری، افزایش سقف واحدهای صندوق و ثبت صورتجلسات مربوطه لحاظ شده است.

رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری در تشریح مزایای تدوین چک‌ لیست‌های یاد شده، اعلام کرد: انتظار می‌رود با استفاده ازاین چک‌لیست‌ها، از حجم مکاتبات برای یک امر واحد کاسته شود و از طرف دیگر، پیش از ارسال درخواست‌ها، کنترل ساختارمند توسط خود متقاضیان نیز صورت پذیرد. به بیانی دیگر، کنترل بر درخواست‌ها از همان ابتدا و مبدا و از سوی خود متقاضیان صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *