وکیل پایۀ یک دادگستری تهران: عدم‌آگاهی از قوانین، مهمترین عامل نارضایتی از روند پیگیری پرونده‌های قضایی است

ملک‌ مقدم با اشاره به لزوم افزایش دانش مردم نسبت به قوانین و مقررات قضایی، گفت: در بسیاری موارد، افراد به دلیل عدم‌‌آگاهی حتی نمی‌توانند موضوع خود را به درستی مطرح کنند که همین مورد سبب ضایع شدن حق فرد می‌شود.

به گزارش اقتصاد ملت ؛ مصطفی ملک‌مقدم؛ وکیل پایۀ یک دادگستری تهران عدم‌آگاهی از قوانین و مقررات را مهمترین عامل نارضایتی مردم از سیستم قضایی کشور دانست و با اشاره به لزوم افزایش این آگاهی، گفت: هر چه دانش و علم مردم نسبت به حقوق قانونی خود افزایش یابد، می‌توانند موضوعشان را با دید بهتری پیگیری کنند.
وی افزود: در برخی موارد افراد به دلیل عدم‌‌آگاهی حتی نمی‌توانند موضوع خود را به درستی مطرح کنند که همین مورد سبب ضایع شدن حق فرد می‌شود. به عنوان نمونه فرد مسئلۀ خیانت در امانت را ممکن است تحت عنوان سرقت پیگیری کند و در نهایت به نتیجۀ دلخواه نرسد.

ملک‌مقدم ادامه داد: نوع دادخواست ارتباط نزدیکی با نتیجۀ دادخواست دارد بنابراین فرد باید برای ارائه دادخواست دانش کافی داشته باشد.
وی اضافه کرد: متأسفانه فرهنگ مراجعه به وکیل در کشور ما بسیار پایین است و این در حالیست که اگر این فرهنگ نهادینه شود، روند پیگیری مسائل و چالش‌ها تسهیل می‌شود و حقوق افراد با دقت و کیفیت بهتری ادا خواهد شد؛ البته رسانه‌ها خاصه صداوسیما نقش مهمی در افزایش دانش و آگاهی مردم و بعد از آن در فرهنگ حقوقی دارند و می‌توانند به راحتی در قالب تولید فیلم و سریال تلویزیونی، این موضوع مهم را تبیین کنند. علاوه بر آن از امکانات و امکان‌های فضای مجازی هم می‌توان بهره برد.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: بعد از نزدیک به دو دهه کار وکالت و حضور در پرونده‌های بزرگ حقوقی اذعان می‌کنم یکی از مهمترین عوامل موفقیت فرد در دعاوی حقوقی، اعتماد متقابل وکیل و موکل است. فی الواقع وکیل وموکل در هر جا از مسیر طرح شکایت یا پرونده که احساس عدم‌صداقت کردند، باید خیلی زود مسیر را تغییر دهند حتی اگر به قیمت تغییر وکیل ویااستعفای وکیل درپرونده بود چراکه صداقت و اعتماد متقابل از ملزومات موفقیت در پرونده‌های حقوقی است.

ملک‌مقدم خاطرنشان کرد: موضوعات دعاوی به حدی گسترده هستند که یک وکیل نمی‌تواند روی همۀ آنها اشراف و تسلط داشته باشد؛ به همین دلیل افراد باید وکیل را با توجه به موضوع مورد بحث انتخاب کنند. بنده در این سال‌ها پرونده‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف از حقوقی تا کیفری داشته‌ام اما بعد از گذشت سال‌ها و کسب تجربه، امروزه بیشتر انرژی و توان خود را در موضوعات حقوقی مرتبط با ملک متمرکز کرده ام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *