مهندس نجف‌پور کاندیدای ششمین دوره انتخابات شوراهای ‌اسلامی شهر و روستا تاکید کرد: به شهر رأی دهید؛ نه به افراد ناکارآمد و جناحی

◉ معصومه صالحی

هدف و انگیزه من برای حضور در این دوره از انتخابات شوراهای ‌اسلامی ‌شهر و روستا این است که برای تمامی اقشار (اعم از خانواده‌ها، معلولان، سالمندان، بانوان و…) و در تمامی زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، سلامت و محیط‌‌ زیست؛ طرح‌ها و ایده‌های مناسب و کاربردی دارم که در صورت اجرا؛ قطعا می‌تواند باعث رضایت همشهری‌هایم مردم خوب و خونگرم شهرستان محمودآباد شود.

مهندس ایمان نجف‌پور کاندیدای ششمین دوره انتخابات شوراهای ‌اسلامی شهر و روستا در شهرستان محمودآباد که دارای تحصیلات تکمیلی در رشته طراحی شهری (شهرسازی) و ‌کارشناسی تکنولوژی معماری است، ضمن بیان مطلب فوق در خصوص اهداف مدنظر برای حضور در این دوره از انتخابات به خبرنگار ما گفت: در همین راستا تلاش می‌کنم با استفاده از نقاط قوت‌، ضعف، فرصت‌ها، تهدیدها، پتانسیل‌ها و توانایی‌های موجود در شهرستان محمودآباد بتوانیم بهره کافی را برای پیشرفت شهرمان داشته باشیم و از مشکلات و معضلاتی که امروز گریبانگیر شهرمان شده است؛ نجات یابیم.

مهندس نجف‌پور خاطرنشان کرد: ‌متاسفانه علیرغم اینکه همواره شوراها از دل مردم به رأس امور می‌رسند، اما به جای اینکه مردم‌ نهاد و خودکفا باشند؛ به سوی سیاست و حزب‌گرایی کشیده می‌شوند و به نوعی خود را بازیچه دست احزاب و گروه‌های سیاسی می‌کنند که این موضوع هم باعث آسیب زدن به موقعیت و جایگاه آنها خواهد شد و هم اینکه تاثیرات نامطلوب و ناپسندی را بر بدنه شهر برجای خواهد گذاشت و از همه مهمتر اینکه باعث می‌شود که نتوانند به هدف اصلی که همانا ساختن یک شهر ایده‌آل است؛ دست یابند.
وی با اشاره به اینکه شاید یکی از دلایل بروز چنین مشکلاتی نبود متخصصان و فعالان کاربلد و آشنا به این حرفه و عرصه است، گفت: به نظر می‌رسد امروزه افرادی در رأس کار قرار می‌گیرند که تخصص‌های لازم را ندارند و تنها گوش به فرمان احزاب و گروه‌های سیاسی هستند که با کمک آنها به رأس کار آمده‌اند که همین موضوع به معضلی اساسی در این خصوص تبدیل شده است.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ادامه به برنامه‌های خود برای ورود به شورای شهر شهرستان محمودآباد اشاره کرد و گفت: بنده به عنوان شهروندی که با مشکلات شهری دست‌وپنجه نرم می‌کنم و از نزدیک با نقاط ضعف‌ و قوت و تهدیدها و فرصت‌های شهرم آشنا هستم؛ طرح‌ها و ایده‌های‌ نوین و کاربردی را در نظر دارم که در برگیرنده تمامی اقشار جامعه (خانواده‌ها، معلولان، سالمندان، بانوان، کودکان کار، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست) در تمامی زمینه‌ها از جمله فرهنگی، اجتماعی، سلامت و محیط زیست است.
وی با تاکید بر اینکه در خصوص مباحث اقتصادی نیز از نظرات صاحبنظران و نخبگان شهری بهره و راهنمایی خوبی گرفته‌ام، گفت: در همین راستا با استفاده از پتانسیل موجود دریا و خط ساحلی زیبای شهر می‌توان بیشترین استفاده را برای تغییر و چیدمان شهرمان کرد.

مهندس نجف‌پور خاطرنشان کرد: بنده با تحصیلات مرتبط و انجام تحقیقات و پژوهش‌های متعدد در نظر دارم پویایی، سرزندگی و هوشمندسازی را در راستای حرکت در مسیر داشتن شهری ایده‌آل در جای جای شهرم نهادینه کنم که البته در این مسیر از کمک نیروهای نخبه و صاحبان ایده‌ نیز بهره خواهم برد.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنم از چند ایده و طرح شهرسازی که در برنامه دارم، حداقل ۲ طرح را به اجرا برسانم، گفت: قطعا این طرح‌ها بسیار کارآمد و حائزاهمیت خواهد بود و در مدت زمان کوتاهی اجرایی خواهد شد.
وی در ادامه به عنوان کاندیدای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا؛ مشکلات و چالش‌های موجود در حوزه انتخابیه خود را چنین بر شمرد و گفت: مشکلات موجود در حوزه انتخاباتی بنده در شهرستان محمودآباد عبارت است از:
1) قدرت مانور برای افراد متخصص بسیار کم است.
2) فضای لازم برای به نمایش گذاشتن تخصص‌ها، ایده‌ها و طرح‌های شهری برای آینده شهر وجود ندارد.
3) زمان انتخاب شده برای تبلیغات به مدت ۷ روز؛ زمان بسیار کمی است و به نظر می‌رسد اکثر کاندیداها برنامه‌ و فرصت مناسبی برای تهیه و پخش بروشور‌های انتخاباتی در این خصوص را ندارند. در این ارتباط برخی از افراد از طریق چهره به چهره در حال فعالیت هستند و از سوی دیگر به نظر می‌رسد که قبل از شروع انتخابات؛ ۸۰ درصد مردم انتخاب خود را کرده‌اند. حال سؤالی که مطرح است اینکه با این شرایط و در این مدت کم چگونه می‌توانیم تخصص‌ها و مهارت‌های خود را به رؤیت آحاد مردم برسانیم؟؟

وی با بیان اینکه این موضوع یکی از معضلات اصلی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاست، گفت: قابل توجه است انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان‌ها به نوعی طایفه‌بازی و با مراوده زیاد صورت می گیرد.
مهندس نجف‌پور در خصوص رفع این مشکلات راهکارهای زیر را پیشنهاد کرد و گفت: در این خصوص شهرداری و فرمانداری می‌توانند با ارائه راهکارهایی خوب و با کمک رسانه‌های شهری و فضاهای مجازی، روزنامه‌های محلی و یا تلویزیون‌های تبلیغاتی شهر به معرفی بهتر کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به شهروندان کمک بسزایی کنند تا مردم هم با دقت و تدبر بیشتر و بهتری بتوانند بهترین انتخاب از نظر شاخصه‌ها را داشته باشند.

وی در ادامه برای بهتر شدن عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا و موفق بودن این نهاد گفت: از نظر بنده افرادی که می‌توانند این نهاد را به موفقیت برسانند؛ لازم است که تحصیلات و تخصص مرتبط به حوزه شهر و شهری را دارا باشند. همچنین لازم است از بطن و درون حوزه شهری باشند تا با مشکلات و معضلات آن منطقه آشنا باشند و از همه مهمتر اینکه از کارآفرینان برتر استانی باشند.
مهندس نجف‌پور با تاکید بر اینکه بهتر است منتخبین اصالت شهروندی داشته باشند، خاطرنشان کرد: فرد انتخاب شده باید دلسوز شهر باشد و به هیچ حزب و جناحی وابسته نباشد تا بعد از انتخابات مجبور نباشد به خاطر فرمایشات و منافع آن جناح و حزب دست به هر کاری بزند و از اهداف اصلی خود دور شود.

وی گفت: از این شهر 34 نفر به صورت یک لیست کامل از لحاظ معلومات و تخصص‌های لازم و گوناگون، شور جوانی و اهداف مدنظر که همگی کاربردی و کارشناسی شده است؛ به یک اجماع رسیده‌ایم که حتی بعد از انتخابات هم می‌توانیم از پتانسیل‌های این اتاق فکر برای بهبود و توسعه کیفیت شهر و جای‌گذاری صحیح استفاده لازم را داشته باشیم.
مهندس نجف‌پور در پایان خطاب به همه مردم گفت: از همه مردم کشورم به خصوص شهروندان شهرستان محمودآباد زیبا خواستارم که «به شهر رأی دهند؛ نه به افراد ناکارآمد و جناحی».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *