انتخاب شعار “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” بر نقش متولیان امر تولید و تصمیم‌گیران شبكه بانكی تأكید دارد

دكتر خورسنديان اظهار داشت: انتخاب شعار “توليد، پشتيباني ها و مانع زدايي ها” از سوي مقام معظم رهبري در سال 1400 وظيفه متوليان امر توليد و نقش مؤثر تصميم‌گيران شبکه بانکی را مورد تأكيد ويژه قرار مي دهد و لازم است با اتخاذ تدابير مناسب در جهت تحقق آن اهتمام ورزيم.


به گزارش اقتصادملت و به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، وي ضمن بيان مطلب فوق عنوان داشت: با اعلام اين شعار از همان ابتداي سال، كميته ويژه اي براي همسان سازي سياست ها، برنامه ها و دستورالعمل هاي موجود در اين بانك در جهت تحقق شعار سال و اجراي منويات مقام معظم رهبري تشكيل شد.


وي افزود: در اين راستا مواردي در سياستها و تصميمات متخذه از سوي اين كميته مطرح شد و مقرر شد همه بخش هاي بانك به طور مستمر نتیجه اقدامات انجام شده را گزارش نمايند.


دكتر خورسنديان تأكيد كرد: مهمترين موضوع در رابطه با تحقق شعار سال در بانك این است که باید ابتدا موانع موجود در مسیر تولید را شناسایی كنيم و سپس با تفويض اختيار امور تصميم گيري و افزايش اختيارات مديران استاني و رؤساي شعب براي چابك سازي و سرعت بخشيدن به پاسخ دهي به تقاضاها و رفع مشكلات توليدكنندگان اقدام نماييم.


وي تصريح كرد: در حال حاضر معضل فعلی بيشتر تولیدكنندگان، تأمین مالی واحدهاي توليدي است تا به منابع مالی مورد نياز برای خرید تجهیزات، کالاهای واسطه‌ای، مواد اولیه و هزینه‌های دیگر دسترسي داشته باشند و بانك ها به خصوص بانك هاي توسعه اي نيز در اين ميان براي ايفاي نقش واسطه مالي نيازمند افزايش سرمايه براي بهبود نسبت هاي مالي و افزايش توان تسهيلات دهي هستند.


عضو هيأت مديره بانك صنعت و معدن خاطرنشان كرد: در سياستهاي اعتباري سال جديد، اولويت پذيرش با طرح هاي داراي پيشرفت فيزيكي بالاي 70 درصد و تأمين مالي طرح هاي زنجيره توليد است و تمركز پرداخت تسهيلات بر صنايع دانش بنيان و صادرات گرا مي باشد.


دكتر خورسنديان با تأكيد بر اهميت تسريع در رسيدگي به تقاضاهاي مشتريان گفت: از تمام ظرفيت هاي قانوني براي تسريع در عملياتي نمودن بخشنامه هاي صادره در خصوص استمهال و افزايش دوران بازپرداخت تسهيلات مشترياني كه حسن نيت آنان براي بانك مسجل شده است ليكن در مسير انجام فعاليت ها و عمل به تعهدات خود با مشكلاتي مواجه شده اند، استفاده خواهيم كرد.


وي عنوان داشت: ادامه روند پياده سازي بانكداري ديجيتال براي خدمت رساني بهتر و مطلوب تر به بخش توليد در دستور كار قرار دارد و تلاش مي كنيم تمامي محصولات و خدمات الكترونيكي و ديجيتالي خود را كاملاً منطبق با نيازهاي مشتريان طراحي كنيم.


دكتر خورسنديان بيان داشت: مولد سازي دارايي ها و افزايش منابع براي تأمين مالي بخش توليد در كنار افزايش هماهنگي و تعامل ويژه بين اين بانك با بانك هاي ديگر و صرافي ها به منظور استفاده بهينه از كانال هاي نقل و انتقال ارزي موجود، كاهش ريسك هاي مترتب بر آن و پذيرش اين ريسك ها از سوي همه طرفين از ديگر برنامه هاي بانك صنعت و معدن در راستاي رفع موانع توليد و پشتيباني از صنعتگران كشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *