اولویت‌های اصلی سازمان متخصصین و مدیران برای پشتیبانی و مانع‌زدایی

دکتر مصدری مدیرعامل سازمان متخصصین و مدیران ایران تشریح کرد: چندی پیش تفاهمنامه سه جانبه‌ای بین کانون سراسری پیمانکاران عمرانی ایران، سازمان متخصصین و مدیران ایران و شرکت بیمه کوثر در راستای حمایت از کارفرمایان و پیمانکاران و در چارچوب جلوگیری از حوادث غیرمترقبه‌ای که در حین کار در کارگاه‌ها برای نیروی‌انسانی اتفاق می‌افتد؛ امضاء شد تا به موجب این تفاهمنامه و فراهم شدن بسترهای لازم برای ایجاد نوآوری‌هایی در ساختار خطر در حوزه خدمات؛ فضای مدیریت ریسک و خدمات بیمه‌ای گسترش پیدا کند و حاشیه امنی برای متخصصین و پیمانکاران ایجاد شود.

به گزارش اقتصادملت، این تفاهمنامه که با طرح سه سؤال که «آموزش ایمنی چیست؟» «تبعات آن کدام است؟» و «برای درمان چه باید کرد؟» تدوین شده؛ در سالی که به فرموده مقام‌معظم‌رهبری به نام «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» مزین شده است؛ به دنبال به حداقل رساندن حوادث و خسارات زیانبار موجود در محیط‌های کاری است که به دلیل بی‌‌اطلاعی و نبود آموزش‌های لازم و عدم توجه به سلامت و امنیت جانی کارگران هر ساله کارگران، کارفرمایان و پیمانکاران زیادی را با مشکلات و چالش‌های بی‌شماری مواجه کرده است.
پشتیبانی و مانع‌زدایی برای کاهش و جلوگیری از وقوع حوادث کاری و حمایت از مدیران و کارگران مصدوم بعد از حوادث شغلی؛ نیازمند توجه جدی همه متصدیانی است که در این حوزه می‌توانند نقشی مؤثر در پیشگیری و حمایت ایفا کنند. این در حالی است که استمرار تولید با توجه به ریسک‌های مختلف حوادث کاری که کارفرمایان، پیمانکاران، مدیران و متخصصین و کارگران را تهدید می‌کند؛ نیازمند توجه جدی به بستری ایمن برای کار و آموزش‌های لازم برای انجام فعالیت‌های سالم است.


در همین راستا دکتر ایمان مصدری مدیرعامل سازمان متخصصین و مدیران ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص نقش صنعت بیمه در سال 1400 که مزین به شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» است؛ گفت: «بازاریابی» در تعریفی ساده یعنی «واکنشی متناسب با نیاز مشتریان تا برای طرفین فایده‌ای ایجاد شود» و نتیجه آن طبق تعریف فیلیپ کاتلر پدر بازاریابی نوین باید منجر به روابطی مستحکم شود. بنابراین در حوزه صنعت بیمه و رشته مسئولیت که مستقیما با موضوع حوادث جانی در ارتباط است؛ باید تحقق حمایت و پشتیبانی از نیازهای متعدد متخصصین و مدیران و تمامی بیمه‌گذاران متقاضی خدمات بیمه باشد تا اطمینان ناشی از امنیت ایجاد شود.


وی با بیان اینکه مدیران صنعت بیمه باید نیازها را از طریق واحد تحقیق بازار خود برای درک عمیق نیازها و دغدغه‌های بیمه‌گذاران شناسایی کنند، گفت: پس از آن باید متناسب با نیازهای متعدد و متفاوت آنها و با تکیه بر نوآوری؛ خدمات متناسب را تعریف و در بیمه‌نامه‌های خود معرفی و لحاظ کند. همچنین لازم است مسابقه‌‌ای برای ارائه خدمات متفاوت و متمایز شاهد باشیم و موانع منجر به ضرر با روش‌‌های مدبرانه‌ای که به حقوق بیمه‌گذاران و اطمینان و نیاز آنها خدشه‌ای وارد نشود؛ برطرف کنند.


دکتر مصدری در ادامه در خصوص نقش نوآوری در حمایت و پشتیبانی صنعت بیمه از مدیران و متخصصین به هنگام بروز مشکلات ناشی از حوادث مختلف تاکید کرد: صاحبنظران حوزه مدیریت به اتفاق عقیده دارند که اگر عنصر «نوآوری» از هر کسب‌وکاری حذف شود؛ آن کسب‌وکار محکوم به زوال است؛ مگر اینکه بدون توجه به بدیهیات بازاریابی به صورت تکلیفی و ایجاد موانع در حالت انحصار این توقع و حق بدیهی مشتریان نادیده گرفته شود. بنابراین با توجه به اینکه استراتژی بیمه مرکزی بابت صدور مجوز فعالیت برای شرکت‌‌های جدید توسعه محصول و توسعه بازار بوده است؛ باید بگویم که این امر فقط با تشویق به نوآوری و خلق خدمات و محصولات متعدد و جدید حاصل می‌شود؛ در غیر این صورت چه لزومی به حضور شرکت‌های متعدد در بازار کشور بود؟


وی با بیان اینکه قطعا بزرگان صنعت بیمه می‌دانند که افزایش ضریب نفوذ بیمه فقط با تحول در ارائه خدمات و نوآوری در این صنعت حاصل می‌شود، خاطرنشان کرد: «نوآوری» متکی به شناخت نیازهای متفاوت مشتریان متعدد با نیازهای مختلف است و اگر یک محصول و خدمات به صورت تکراری باشد؛ متاسفانه این مشتری است که در توهم حق انتخاب متعدد؛ بلاتکلیف باقی خواهد ماند.
مدیرعامل سازمان متخصصین و مدیران ایران در ادامه در خصوص نیازهای مدیران و متخصصین در حوزه تولید و عمران و خدمات توسط مدیران صنعت بیمه گفت: مشتری پشت سیستم و در بین رابطه‌‌های عددی حق بیمه‌‌ها و محدودیت‌‌ها نیست؛ بلکه مشتری در وسط بازار و در میان حوادث و در راهروی دادگاه‌هاست. توجه به این چالش‌ها نیاز اوست که با نگاه مدبرانه متکی بر دانش روز بازاریابی مدیران و ارتقاء اطلاعات فنی و مهارت‌‌های شکبه فروش در تولید و معرفی سالم محصولات و خدمات باید به آنها توجه شود. فیلیپ کاتلر پدر بازاریابی نوین در کتاب نسل سوم بازاریابی می‌گوید: امروز مصرف‌کنندگان به دنبال شرکت‌هایی هستند که در چشم‌انداز، مأموریت و ارزش‌های خود از عمیق‌‌ترین نیازهای آنان سخن می‌گویند.
به گفته وی امروز مصرف‌کنندگان به دنبال محصولات و خدماتی هستند که علاوه بر الزامات عملکردی و عاطفی؛ نیازمندی‌‌های معنوی آنها را نیز برآورده می‌کند؛ بنابراین بدیهی است که اگر مقام‌معظم‌رهبری از پشتیبانی و مانع‌‌زدایی سخن می‌‌گویند؛ توصیه ایشان علاوه بر رفع الزامات اولیه توجه جدی به نیازهای عمیق و رفع موانعی است که باعث اختلال در امنیت فکری و عملکردی مدیران ایرانی نیز می‌‌شود.
مدیرعامل سازمان متخصصین و مدیران ایران در ادامه مهمترین اقدامات سازمان در خصوص پشتیبانی و مانع‌زدایی را چنین برشمرد و گفت: با توجه به اینکه ما رسالت و مأموریت خود را حمایت و پشتیبانی از متخصصین و مدیران ایران می‌دانیم؛ با تقویت و راه‌‌اندازی واحد امور بیمه‌‌ای سازمان تصمیم گرفتیم که نیازها را شناسایی کرده و برای رفع این نیازها بهترین اقدامات لازم را انجام دهیم.


وی داشتن امنیت با تکیه بر خدمات بیمه‌ای را یکی از مهمترین نیازهای بخش خصوصی دانست و گفت: در همین خصوص تصمیم داریم با مدیریت دانش نسبت به تبدیل دانش ضمنی متخصصین و مدیران به دانش صریح پلی برای انتقال این تجربیات به فعالان صنعت بیمه، مدیران و متخصصین باشیم و نقش مهمی را در این میان انجام دهیم که انشاالله از طریق مرکز امور بیمه‌ای سازمان و واحد روابط عمومی در سال 1400 اقدامات لازم با همکاری سایر مجموعه‌‌های سازمان انجام خواهد شد.
دکتر مصدری در پایان در خصوص دلیل انتخاب شرکت بیمه کوثر برای این همکاری گفت: بیمه کوثر در بین تمامی شرکت‌های بیمه‌ای فعال در کشور در حوزه نوآوری در خدمات فعالت‌تر از سایر بیمه‌ها عمل کرده و در حوزه مطالعاتی و پژوهش همواره پیشقدم‌‌ بوده است. از سوی دیگر شرکت بیمه کوثر سال گذشته در خصوص نوآوری رویکرد درخشانی داشت و مدیریت مجموعه نیز برای اینگونه مسائل ارزش خاصی قائل است.
معصومه صالحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *