رييس هيأت مديره بانك صنعت و معدن: براي وصول مطالبات و جذب منابع بانك نهايت اهتمام را داشته باشيم

اصغر پاك طينت رييس هيأت مديره بانك صنعت و معدن در همايش سراسري مديران اين بانك گفت: هرچند در بخش وصول مطالبات با تلاش همه همكاران نتايج خوبي حاصل شده است، اما هر چه در اين بخش و براي جذب منابع بيشتر، وقت و انرژي صرف كنيم باز هم كم است چرا كه تأمين بخشي از منابع بانك براي چرخه تسهيلات دهي بدان وابسته است.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومي بانك صنعت و معدن، پاك طينت در همايش سراسري مديران اين بانك كه روز گذشته شانزدهم اسفندماه برگزار شد، بيان داشت: در سال 99 در شاخص هاي عملكردي مانند وصول مطالبات با رشد 147 درصدي، اعتبارات اسنادي ريالي با افزايش 119 درصدي و ضمانتنامه ها با رشد 108 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد پيشرفت قابل ملاحظه اي هستيم.
وي تصريح كرد: از همه كاركنان به خصوص مديران استاني و رؤساي شعب مي خواهيم با مشتريان به خصوص شركت هايي كه توسط اين بانك تأمين مالي شده اند، جلسات مستمر داشته باشند تا بتوانيم در جذب منابع براي بانك بهتر عمل كنيم.
رييس هيأت مديره بانك همچنين گزارشي از شركت هاي معتبر رتبه بندي ارائه نمود و اعلام داشت: در اين گزارش وضعيت بانك هاي كشور مورد مطالعه و بررسي قرار گرفته و آمارهاي ارائه شده حاكي از آن است كه اكثر بانك هاي كشور كه بانك صنعت و معدن هم از آن مستثني نيست نياز به افزايش سرمايه و در نتيجه افزايش شاخص كفايت سرمايه دارند و اين مشكلات در كنار مشكلات ناشي از تحريم و قطع ارتباط با سيستم سوئيفت و شيوع ويروس كرونا مشكلات بانك ها را دوچندان ساخته است.
وي تأكيد كرد: با وجود مشكلات مطروحه آمارهاي مربوط به پرداخت تسهيلات به بنگاه هاي توليدي و صنعتي كه از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شده نشان مي دهد كه بانك صنعت و معدن نسبت به منابعي كه در اختيار داشته حجم تسهيلات قابل توجهي را در اختيار بخش صنعت و معدن كشور قرار داده است.
پاك طينت بيان داشت: به جهت محدوديت تردد ناشي از شيوع ويروس كرونا بازديد مديران و كارشناسان ستادي از طرح ها و پروژه هاي بانك با محدوديت مواجه شده است كه اين موضوع مسؤليت سنگين تري را بر عهده مديران استاني و رؤساي شعب قرار مي دهد كه بايد دقت لازم را در نظارت بر طرح ها و تعامل با مشتريان داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *