اسكله اختصاصی شركت خدمات بندری ايران افتتاح شد

آيين افتتاح اسكله اختصاصي شركت خدمات بندري ايران با حضور دکتر واعظی رييس دفتر رييس جمهور و سرپرست نهاد رياست جمهوري و جمعي از استانداران و مدیران ارشد دولتي و بخش خصوصي برگزار شد.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومي بانك صنعت و معدن، در اين مراسم كه از طریق سیستم ویدئو کنفرانس در محل سالن همايشهاي اين بانك برگزار شد، اسكله اختصاصي شركت بازرگاني خدمات بندري ايران كه از شركت هاي زيرمجموعه شركت صنايع شيميايي ايران است به صورت ارتباط مجازي با مديران استاني اين بانك و مديرعامل شركت صنايع شيميايي ايران مورد افتتاح قرار گرفت.
دكتر واعظي در حاشيه اين مراسم، ضمن ابراز خرسندي از دستاوردهاي بانك صنعت و معدن در دوران دولت تدبير و اميد اظهار داشت: در اين بانك شاهد يك تحول عظيم هستيم بطوريكه در تمام زمينه ها پيشگام است و پروژه اسكله تخصصي شركت خدمات بندري نقش مؤثري در استفاده از ظرفيت هاي استان بوشهر در رشد و توسعه همه جانبه كشور دارد.
وي اظهار داشت: در شرايط كنوني كه در تمام دنيا براي مبارزه با ويروس كرونا نياز به توليد و واردات محصولات بهداشتي و شوينده به صورت فزاينده در حال افزايش است، ايجاد اين اسكله تخصصي جهت صادرات محصولات شركت صنايع شيميايي ايران كه از بزرگترين توليدكنندگان مواد اوليه محصولات شوينده است، مي تواند اقدام مهمي در جهت افزايش صادرات اين نوع محصولات و ارزآوري براي كشور باشد.
شرکت صنایع شیمیایی ایران، تاسیسات بوشهر را که شامل اسکله و مخازن نگهداری مواد شیمیایی و پتروشیمیایی می باشد، با هدف مدیریت بهتر هزینه ها و اقدامات اجرایی مورد لزوم و نیز سرعت بخشیدن و تسهیل اقدامات صادراتی محصولات خود در سال ۸۱ خریداری کرده است.
گفتني است، اسکله اختصاصی شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران قبل از انقلاب ساخته شده بود كه در سال 1391 بر اثر برخورد شناورها با اسکله به شدت آسیب دیده و غیر قابل استفاده شده بود اما نظر به اهمیت و نقش ارزشمند آن در بهبود و توسعه فعالیتهای شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران و مجموعه بزرگ شرکت صنایع شیمیایی ایران ، با ورود تیم مدیریتی جدید در اواخر سال 1397 پروژه بازسازی اسکله مزبور در دستور کار قرار گرفت و پس از طی مراحل لازم، برآورد هزینه های بازسازی و پیگیری های مداوم جهت اخذ مجوزهاي مربوطه، نهایتاً در ابتدای سال 1398 با حمايت و مساعدت اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، اقدامات ساخت اسکله جدید آغاز شد.
اين اسكله با هدف انجام عملیات مربوط به صادرات محصولات تولیدی شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران و همچنين ارائه خدمات بندري به ديگر شركت ها شامل واردات مواد اولیه و حمل و صادرات محصولات با سرمايه گذاري بالغ بر 500 ميليارد ريال در مدت زمان 23 ماه در استان بوشهر به بهره برداري رسيد كه اولین اسکله تخصصی صادرات مواد اولیه شوینده ها (مواد بهداشتی و آرایشی) در کشور است.
ظرفیت ذخیره سازی اين اسكله در حدود 33 هزار متر مکعب، مواد اولیه شوینده ها و مواد شیمیایی مي باشد كه 65 درصد از ظرفیت مختص شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران و 35 درصد مربوط به سایر مشتریان شركت بازرگاني و خدمات بندري ايران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *