گــزارش

سرگردانی پرونده میوه های قاچاق در بین سازمان های مسئول
یکشنبه, 02 اسفند 1394
غرفه‌داران میدان تره‌بار از فروش میوه‌های قاچاق منع شدند                       سرگردانی پرونده میوه های قاچاق در بین سازمان های مسئول در پی ورود میوه‌های...
استقبال خوب علاقه مندان کتاب علی رغم کاستی های شهر آفتاب
یکشنبه, 19 ارديبهشت 1395
"اقتصاد ملت" از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب گزارش می دهد؛استقبال خوب علاقه مندان کتاب علی رغم کاستی های شهر آفتابمعصومه صالحی بیست و نهمین دوره نمایشگاه...
ایران خودرو بر فراز دنا
یکشنبه, 24 آبان 1394
نگاهی به سومین خودروی ملی ایران خودروایران خودرو بر فراز دنا همیشه برای رسیدن به بلندترین قله، باید از قلل کوچک و ارتفاعات پایین تر عبور کرد. ایران خودرو این فتح را...

یادداشت

اُفول فینگیلیش!
سه شنبه, 24 فروردين 1395
اُفول فینگیلیش! شاید یکی از دستاوردهای پنهان اپلیکیشن‌های ارتباطی را بتوان دوری جستن کاربران این ابرازهای ارتباطی از رسم الخط «فینگیلیش» نامید.
بازمهندسی تهاجمی برای تحریک تفکرات کلیشه‌ای در حوزۀ تعاونی‌های روستایی ایران
شنبه, 06 بهمن 1397
بازمهندسی تهاجمی برای تحریک تفکرات کلیشه‌ای در حوزۀ تعاونی‌های روستایی ایران حسین شیرزاد معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور...
برجام، فرجام تولیدات داخلی نشود
یکشنبه, 04 بهمن 1394
یادداشت اقتصادیبرجام، فرجام تولیدات داخلی نشود آنچه امروز به عنوان یکی از بهترین و مهم ترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید که موجب ایجاد بارقه امید در همه آحاد جامعه...

مودودی در دومین مراسم اهدای جایزه ملی برند برتر تجاری کشور: شرایط سخت میگذرند ولی برندهای بزرگ باقی می مانند

به گزارش خبرنگار ما،در این نشست محمدرضا مودودی با تاکید بر اینکه در دنیای امروز برندها تعیین کننده ثروت و جایگاه یک کشور هستند، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ برند برتر دنیا ۱۱ درصد کل صادرات جهان را به خود اختصاص داده‌اند، سهم ایران از برندسازی جهان را کمتر از ۰.۳ درصد عنوان کرد.

وی افزود: در دهه شصت میلادی ۲۰ قلم کالا در یک سوپرمارکت وجود داشت اما این رقم امروز بیش از یک میلیون است، در دهه شصت میلادی ۴۰۰ ایستگاه رادیویی، ۶ شبکه تلویزیونی فعالیت اقتصادی و رسانه‌ای داشتند، اما امروزه با وجود فضای مجازی این رقم به تعداد نفوس روی زمین است.

مودودی در ادامه گفت: در حال حاضر ۱۰۰ برند برتر دنیا ارزشی معادل ۱۸۷۲ میلیارد دلار و ۱۱ درصد کل صادرات جهان را به خود اختصاص داده است که از این میان، ۱۰ برند اول جهان نزدیک به ۴۲ درصد از کل صد برند برتر را تشکیل می‌دهد و ۵ درصد از کل صادرات دنیا را به خود اختصاص داده است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت سهم ایران از برندسازی با ۱.۲ درصد از جمعیت، جغرافیا و تولید ناخالص ملی دنیا را کمتر از ۰.۳ درصد اعلام کرد. این در حالی است که ایران آکنده از ثروت و برکات بی حد و مرز است.

مودودی ادامه داد: وقتی تغییرات بنیان‌های اقتصادی را بررسی می‌کنیم در طول نیم قرن گذشته اقتصاد ایران نزدیک به ۶.۶ برابر بزرگ شده و در این مدت اقتصاد هند، مالزی و چین به ترتیب ۱۳، ۲۰ و ۶۰ برابر رشد کرده است.

وی با بیان اینکه امروز تولیدکنندگان وزن سنگینی از رشد اقتصادی را به دوش می‌کشند، تصریح کرد: ایران در نیم قرن گذشته رشد شگفت انگیزی در زمینه تولید و صادرات داشته و وابستگی کشور به واردات به گونه‌ای تغییر کرده که بیشتر مواد اولیه وارد می‌شود.

او در پایان خاطرنشان ساخت: که در طول چهار دهه گذشته صادرات کشور ۱۰ هزار درصد رشد داشته و امروز ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داریم که رقم آن در حال پیشی گرفتن از صادرات نفتی است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت در دومین مراسم اهدای جایزه ملی برند برتر تجاری کشور که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، سرپرست سازمان توسعه تجارت و برندهای برتر کشوربرگزار شد، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۰ برند برتر دنیا ۱۱ درصد کل صادرات جهان را به خود اختصاص داده‌اند، سهم ایران از برندسازی جهان را کمتر از ۰.۳ درصد عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران،در این نشست محمدرضا مودودی با تاکید بر اینکه در دنیای امروز برندها تعیین کننده ثروت و جایگاه یک کشور هستند، اظهار کرد: در دهه شصت میلادی ۲۰ قلم کالا در یک سوپرمارکت وجود داشت اما این رقم امروز بیش از یک میلیون است.

وی افزود: در دهه شصت میلادی ۴۰۰ ایستگاه رادیویی، ۶ شبکه تلویزیونی فعالیت اقتصادی و رسانه‌ای داشتند، اما امروزه با وجود فضای مجازی این رقم به تعداد نفوس روی زمین است.

مودودی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ برند برتر دنیا ارزشی معادل ۱۸۷۲ میلیارد دلار و ۱۱ درصد کل صادرات جهان را به خود اختصاص داده است که از این میان، ۱۰ برند اول جهان نزدیک به ۴۲ درصد از کل صد برند برتر را تشکیل می‌دهد و ۵ درصد از کل صادرات دنیا را به خود اختصاص داده است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت سهم ایران از برندسازی با ۱.۲ درصد از جمعیت، جغرافیا و تولید ناخالص ملی دنیا را کمتر از ۰.۳ درصد اعلام کرد. این در حالی است که ایران آکنده از ثروت و برکات بی حد و مرز است.

مودودی ادامه داد: وقتی تغییرات بنیان‌های اقتصادی را بررسی می‌کنیم در طول نیم قرن گذشته اقتصاد ایران نزدیک به ۶.۶ برابر بزرگ شده و در این مدت اقتصاد هند، مالزی و چین به ترتیب ۱۳، ۲۰ و ۶۰ برابر رشد کرده است.

وی با بیان اینکه امروز تولیدکنندگان وزن سنگینی از رشد اقتصادی را به دوش می‌کشند، تصریح کرد: ایران در نیم قرن گذشته رشد شگفت انگیزی در زمینه تولید و صادرات داشته و وابستگی کشور به واردات به گونه‌ای تغییر کرده که بیشتر مواد اولیه وارد می‌شود.

او در پایان خاطرنشان کرد که در طول چهار دهه گذشته صادرات کشور ۱۰ هزار درصد رشد داشته و امروز ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داریم که رقم آن در حال پیشی گرفتن از صادرات نفتی است.

اضافه کردن نظر

قیمت ارز و سکه

Copyright © 2015 پایگاه خبری اقتصاد ملت. کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.